برگزاری یادواره شهدای سنگر ساز بی‌سنگر در شهرکرد

یادواره ۶۴ شهید سنگر ساز بی‌سنگر استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۵۰۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس در این یادواره که به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره 64شهید سنگرساز بی سنگر در شهرکرد برگزار شده بود، جهادسازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دو نهادی دانست که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شدند.

سردار محمد لاله زار افزود: جهادسازندگی به منظور عمران، آبادانی و ساختن خرابی‌های باقیمانده از رژیم گذشته تاسیس شد.

فرمانده قرارگاه نوح نبی ستاد پشتیبانی رزمی مهندسی جنگ جهاد سازندگی ادامه داد: در جهاد سازندگی اقشار مختلف مردم حضور پیدا کردند تا به عنوان نیروی داوطلب حضور فعال برای محرومیت‌زدایی داشته باشند.

وی گفت: کشور ایران همیشه مورد تهاجم و طمع دشمنان بوده است، زمانی که امام راحل فرمان تشکیل جهادسازندگی را صادر کرد و همه مردم و اقشار در این نهاد حاضر شدند تا برای محرومیت‌زدایی و کمک به مردم فی سبیل الله فعالیت کنند، دشمن به وحشت افتاد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این یادواره با اشاره به تحریم اقتصادی کشور از سوی دشمنان انقلاب اسلامی، بر مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و محرومیت زدایی با خدمت صادقانه در مناطق روستایی و محروم تأکید کرد.

 وی افزایش تولید را به عنوان یک راهکار برای ایستادگی در مقابل تحریم دشمن عنوان کرد و با اشاره به اینکه جهاد تمام نشده و میدان جهاد تغییر کرده است، افزود: در زمان حاضر، جنگ نظامی به جنگ تهاجم فرهنگی و محاصره اقتصاد دشمن تغییر کرده است و دشمنان از تمام توان خود استفاده می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواستند در مناطق محروم خدمتی به مردم ارائه شود، ادامه داد: خدمت‌رسانی بی‌منت گروه‌های جهادی باعث علاقه‌مند شدن مردم به نظام جمهوری اسلامی می‌شد و رزمندگان و جهادگران با روحیه جهادی در همه عرصه‌ها حضور داشتند و امروز نیز باید با الگوگیری از روحیه جهادی رزمندگان و گروه‌های جهادی در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حضور و مشارکت مردم مهمترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها بوده است و گروه‌های جهادی در محرومیت‌زدایی مشارکت داشتند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه سازمان جهادسازندگی استان ۶۴ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد، گفت: وجود ۲۴۷ جانباز، ۲۳ آزاده، ۲۲۱ رزمنده با حضور بالای ۶ ماه و ۲۱۵ رزمنده با حضور زیر ۶ ماه در جبهه‌های جنگ سند افتخاری برای سازمان جهادکشاورزی استان است.

آقای ابراهیمی افزود: در انتقال رشادت‌های رزمندگان نباید کوتاهی شود، رزمندگان علاوه بر کار رزمی، اقدامات فرهنگی نیز انجام می‌دادند، ویژگی شهدا باید بیان شود تا فراموش نکنیم چه رشادت‌هایی برای سربلندی کشور صورت گرفته است، عظمت شهدا قابل وصف نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار