خبرهای داغ:
حجت الاسلام دهقانی خبر داد:

پنجشنبه و جمعه، وقف محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی

گروه جهادی شهید منصور بامداد که اکثر جهادگران آن طلبه هستند، با روحیه ایثار و فداکاری خود، تاکنون اقدامات جهادی فراوانی انجام داده‌اند.
کد خبر: ۹۴۴۳۰۰۵
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

حجت الاسلام محمد دهقانی، مسئول گروه جهادی شهید منصور بامداد، در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: فعالیت رسمی این گروه جهادی از سال ۱۴۰۰ آغاز شد؛ اما جهادگران طلبه این گروه، سال‌های پیش از این نیز به صورت پراکنده و موردی به فعالیت‌های جهادی و فرهنگی می‌پرداختند.

حجت الاسلام محمد دهقانی با اشاره به اینکه گروه جهادی شهید بامداد از گروه‌های جهادی فعال شهرستان لارستان می‌باشد، افزود: تعداد اعضای ثابت این گروه ۲۵ نفر می‌باشد که در حوادث غیرپیش‌بینی شده مانند سیل و زلزله، تعدادشان افزایش پیدا می‌کند.

وی به انجام رسالت طلبگی توسط طلاب این گروه اشاره و ابراز داشت: جهادگران این گروه به فعالیت در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف عمرانی، تبلیغی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی، توزیع بسته‌های معیشتی و… می‌پردازند و البته، اصل بحث همان رسالت اصلی طلبگی است؛ در همین راستا، برگزاری کلاس‌های قرآنی، مذهبی، ورزشی و… نیز توسط جهادگران انجام می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود، درباره فعالیت‌های گسترده عمرانی توضیح داد: جهادگران ما پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها را وقف محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم کرده‌اند. در این راستا، گروه کارشناسی ما به شناسایی عرصه محرومیت پرداخته و جهادگران متناسب با محرومیت‌ها و ضروریات زندگی محرومین به فعالیت می‌پردازند. همچنین از ابتدای سال جاری، محور فعالیت‌های عمرانی این گروه بر ساخت ۱ واحد مسکونی در یکی از محروم‌ترین و صعب‌العبورترین روستاهای لارستان می‌باشد.

حجت‌الاسلام دهقانی در پاسخ به تأمین بودجه‌ها بیان کرد: اصل کار ما بر این مبنای قرآن است که می‌فرماید: اگر دین خدا را یاری کنید، قطعاً خدا شما را یاری می‌کند؛ و ما با این مبنا شاهدیم، خداوند به وسیله بندگان خاصش تفضلات و یاری خود را که به جهادگران موهبت می‌کند. استفاده از ظرفیت‌های ادارات و نهادها، کمک خیرین و نیک‌اندیشان، وقف هزینه‌های تبلیغی، آموزشی و درآمدهای شخصی طلاب به محرومیت‌زدایی، ۳ مسیر جهت تأمین هزینه‌های گروه جهادی می‌باشد.

وی اتمام محرومیت در عرصه مدنظر را شعار و هدف گروه جهادی طلبه شهید منصور بامداد در ۶ ماهه اول سال دانست و اضافه کرد: ما آرمانمان را عبارت پرمغز «می‌سازیم تا ساخته شویم» قرار داده‌ایم و با توجه به اینکه اصل رسالت ما، تربیت و انسان‌سازی است، می‌دانیم همین اقدامات به خودسازی خودمان نیز کمک می‌کند.

او با اشاره به نقش حائز اهمیت بسیج سازندگی در اقدامات این گروه خاطرنشان کرد: افتخارمان این است که طبق ساختار مدون، قانونی و مشخص که برای گروه‌های جهادی در قالب بسیج سازندگی می‌باشد، پیش می‌رویم. البته چون گستره بسیج سازندگی، خصوصاً در استان فارس زیاد است، باید درباره حمایت‌ها، انتظار منطقی داشته باشیم و حتماً باید از ظرفیت‌های دیگر سازمان‌ها نیز استفاده شود.

مسئول گروه جهادی شهید منصور بامداد ضمن اشاره به برنامه پیش‌بینی شده گفت: گستره کار ما محدود به محرومیت‌زدایی نمی‌شود و طلاب در عرصه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی، اعتقادی، ورزشی، عمرانی و بصیرت‌افزایی نقش‌آفرینی می‌کنند.

حجت‌الاسلام دهقانی اذعان داشت: جنس کار جهادی ازخودگذشکی و ایثار است و اخلاص و کار شبانه روزی جهادگران، از ویژگی‌های مثبت این گروه می‌باشد.

او در پایان از حجت الاسلام موسوی خرم، امام جمعه لارستان، سرهنگ افسری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه لارستان، حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام  رضایی مدیریت مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب، حجت الاسلام محمودی‌زاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس، حجت الاسلام بهرامی‌نسب مسئول بسیج طلاب استان فارس، سروان چرخی مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت، مسئولین ادارات مرتبط، روحانیون شاغل در ادارات مستقر در لارستان و خیرین تشکر و از سایر مسئولین درخواست کرد حضور فیزیکی بیشتری در بین گروه‌های جهادی داشته باشند؛ چراکه طبق فرامین رهبر معظم انقلاب، کشور به سامان نمی‌رسد، مگر با کار جهادی و انقلابی.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها