تجلیل از 15 زوج جوان استان سیستان و بلوچستان بمناسبت هفته ازدواج

تجلیل از 15 زوج جوان دستگاه های مختلف اجرایی استان و برگزاری مراسم عقد دو زوج جوان و ورزشکار از ویژه برنامه های جشن وصال بود که توسط معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اجرایی شده است.
کد خبر: ۹۴۴۳۰۴۶
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

 به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آئین بزرگداشت هفته ازدواج تحت عنوان جشن وصال بمناسبت سالگرد ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با حضور مسئولین در سالن اجتماعات میراث فرهنگی استان برگزار شد.

 در این مراسم پرشور و نشاط حضور مسئولین از جمله فداحسین مالکی نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان بهمراه معاونین و روسای ستادی اداره کل، سرگزی مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج استان و جمعی دیگر از مسیولین استانی و فرماندهان نظامی موجب دلگرمی زوج های جوان شده بود.

 ادهم کرد، مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت: تجلیل بیش از 15 زوج جوان که توسط دستگاه های مختلف اجرایی استان معرفی شده بودند در کنار برنامه های شاد و مفرح و برگزاری مراسم زیبای عقد دو زوج جوان و ورزشکار از ویژه برنامه های جشن وصال بوده که توسط معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اجرایی شده است.

 

وی افزود: هفته ازدواج امسال از روز دهم تیرماه مصادف با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز و تا 16 تیرماه ادامه خواهد داشت که بیش از 180 ویژه برنامه فرهنگی ورزشی در شهرستان های سراسر استان سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

ادهم کرد بیان کرد: تجلیل ار زوج جوان دستگاه های مختلف استان در جشن بزرگ وصال همزمان در شهرستان های سراسر استان، ارایه مشاوره رایگان در بیش از 9 مرکز مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج ویژه زوج های جوان در سراسر استان،  آمار ازدواج استان سیستان و بلوچستان در سال 1400 به 27000 ازدواج ثبت شده و همچنین 284 زوج نیز تحت پوشش خیرین ازدواج قرار گرفتند.

این مسئول تصریح کرد: ایجاد کار گروه ویژه ازدواج به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان جهت رفع موانع ازدواج برای زوجین و تسهیل در امر سنت الهی از برنامه های اجرایی  هفته ازدواج است.

فداحسین مالکی نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: همه ارکان نظام بویژه مجلس شورای اسلامی باید با حمایت طرح های ویژه دولت در جهت تسهیل و برطرف کردن موانع ازدواج و اشتغال جوانان تعامل و همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان با توجه به فرهنگ غنی و اصیل بهمراه جوانان نجیب و با اخلاق بیشترین آمار ازدواج در کشور دارند.

مالکی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد مهم ترین دغدغه زوج های جوان که بحث اشتغال است را با همراهی مسئولین کشوری مرتفع سازیم.

سرگزی مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج استاننیز گفت: مجمع خیرین ازدواج استان سیستان و بلوچستان بمنظور تسهیل امر ازدواج جوانان شکل گرفته که در سال گذشته بیش از 285 جهیزیه زوج های نیازمند تهیه و در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

 وی تصریح کرد: مشارکت خیرین بویژه در حوزه جوانان کمک بزرگی به کاهش آسیب های اجتماعی و فراهم کردن بستر ازدواج آسان را خواهد داشت.

ارسال نظرات