مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: ماموریت اساسی دامپزشکی ارائه غذای سالم و بهداشتی بر سر سفره مردم و همچنین تامین سلامت عمومی به دور از شیوع بیماری های واگیر و خطرناک مشترک همچون هاری و تب کنگو می باشد.
کد خبر: ۹۴۴۳۰۵۲
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: ماموریت اساسی دامپزشکی ارائه غذای سالم و بهداشتی بر سر سفره مردم و همچنین تامین سلامت عمومی به دور از شیوع بیماری های واگیر و خطرناک مشترک همچون هاری و تب کنگو می باشد.

مهدی حسینی اذعان داشت: قرار گرفتن عید سعید قربان در فصل گرما و زمانی که بیشترین احتمال برای شیوع و انتشار بیماری تب کریمه کنگو وجودارد، نیازمند دقت بیشتری در رعایت نکات و موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی افزود: از این رو دامپزشکی استان با تشکیل و ساماندهی ۲۹ اکیپ ثابت و ۳۶ اکیپ سیار نظارت بهداشتی و شرعی متشکل از ۳۵ دکتر دامپزشک، ۶۷ بازرس بهداشت گوشت و ۱۳ ناظر شرعی آماده ارائه خدمات شرعی و بهداشتی در خصوص سوالات و مشکلات مردم در خصوص تهیه، ذبح و اطمینان از سلامت گوشت قربانی در عید سعید قربان هستند.

وی تصریح کرد: مردم میتوانند با مراجعه به این اکیپ ها و یا از طریق مراجعه حضوری به ادارات دامپزشکی و همچنین تماس با سامانه ۱۵۱۲ سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح نمایند.

ارسال نظرات