خبرهای داغ:
رییس سازمان صمت استان قزوین؛

استفاده از ظرفیت دانشگاهی استان، موجب توسعه بخش دانش بنیان می شود/فعالیت ۹۹ شرکت دانش بنیان در استان

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و دهه تولید با حضور مسوولان، صنعتگران و تولید کنندگان در سالن جلسات همایش های دانش گاه بین المللی امام‌خمینی(ره) قزوین برگزار شد. عزیزاله افضلی رییس سازمان صمت استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه این جلسه ویژه صنعتگران و تولید گران استان و مسوولان استان است عنوان کرد: اول تیرماه روز ملی اصناف است و امسال برای اولین بار مقام عالی وزارت این دهه را دهه تولید و تجارت نامگذاری کرده و به مناسبت هر روز یک رویداد را تعریف نموده و در استان قزوین نیز این اتفاق با همکاری استان رقم خورده است. وی گفت: امیدواریم این مسیر برای آینده نه چندان دور با برنامه ریزی دولت ما را به قله رفیع صادرات برساند چرا که ما قائل به این هستیم که در منطقه لجستیکی هستیم که می تواند ما را در بین همسایگان در شرایط خوبی قرار داده و ارز آوری خوبی در بحث ترانزیت برای ما داشته باشد. رییس سازمان صمت استان اظهار کرد: با توجه به راهبرد سال از سوی مقام معظم رهبری، در واقع توجه ویژه ای است که باید به بخش تکنولوژی و پرداختن به حوزه دانش بنیان داشته باشیم و استان قزوین در این مورد پیشران بوده و بیش از ۹۹ شرکت دانش بنیان در استان فعال هستند که نسبت به استان های دیگر شرایط مطلوبی دارد و اگر بتوانیم برنامه ریزی خوبی در سطح استان داشته باشیم قطعا شرایط مطلوبی برای توسعه استان ایجاد می شود. افضلی عنوان کرد: در استان با وجود دانشگاه های معتبر این امکان فراهم است تا از ظرفیت های لجستیکی بهره بیشتری ببریم و از صنایع بیشتر استقبال نماییم و بتوانیم استان را از پراکنش تکنولوژی بهره مند سازیم و قطعا برنامه ریزی های موجود می تواند سرمنشا دانش صنعت محور در استان باشد. وی افزود: سخت ترین قسمت اقتصاد تولید است. تلاش های سال گذشته بخش صنعت و نولید که سال توأم با کووید ۱۹ و محدودیت های کرونایی برای تلاش اقتصادی جهان به عنوان عارضه وجود داشت، سختی بخش تولید را دوچندان کرد. افضلی یادآور شد: استان قزوین با شاخصه هایی که دارد به ویژه در دهه های اخیر بسیار مورد توجه حوزه صنعت بود. همچنین نزدیکی به بازار مصرف و دسترسی به کارگر ماهر و متخصصین و اولویت استان بدون محدودیت های صنعتی از دیگر ویژگی های استان قزوین بوده است. وی افزود: بخش سرمایه گذاری رشد بسیار خوبی در استان داشته و باید توجه داشته باشیم که ظرفیت های استان از بین نرود. به ویژه که رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به بخش تولید به ویژه در حوزه های ساخت داخل است. انتهای پیام/۱۰۱۰
کد خبر: ۹۴۴۳۰۷۸
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

استفاده از ظرفیت دانشگاهی استان، موجب توسعه بخش دانش بنیان می شود/فعالیت ۹۹ شرکت دانش بنیان در استان

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن و دهه تولید با حضور معاون وزیر صمت و مسوولان، صنعتگران و تولید کنندگان در سالن جلسات همایش های دانش گاه بین المللی امام‌خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

عزیزاله افضلی رییس سازمان صمت استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه این جلسه ویژه صنعتگران و تولید گران استان و مسوولان استان است عنوان کرد: اول تیرماه روز ملی اصناف است و امسال برای اولین بار مقام عالی وزارت این دهه را دهه تولید و تجارت نامگذاری کرده و به مناسبت هر روز یک رویداد را تعریف نموده و در استان قزوین نیز این اتفاق با همکاری استان رقم خورده است.

وی گفت: امیدواریم این مسیر برای آینده نه چندان دور با برنامه ریزی دولت ما را به قله رفیع صادرات برساند چرا که ما قائل به این هستیم که در منطقه لجستیکی هستیم که می تواند ما را در بین همسایگان در شرایط خوبی قرار داده و ارز آوری خوبی در بحث ترانزیت برای ما داشته باشد.

رییس سازمان صمت استان اظهار کرد: با توجه به راهبرد سال از سوی مقام معظم رهبری، در واقع توجه ویژه ای است که باید به بخش تکنولوژی و پرداختن به حوزه دانش بنیان داشته باشیم و استان قزوین در این مورد پیشران بوده و بیش از ۹۹ شرکت دانش بنیان در استان فعال هستند که نسبت به استان های دیگر شرایط مطلوبی دارد و اگر بتوانیم برنامه ریزی خوبی در سطح استان داشته باشیم قطعا شرایط مطلوبی برای توسعه استان ایجاد می شود.

افضلی عنوان کرد: در استان با وجود دانشگاه های معتبر این امکان فراهم است تا از ظرفیت های لجستیکی بهره بیشتری ببریم و از صنایع بیشتر استقبال نماییم و بتوانیم استان را از پراکنش تکنولوژی بهره مند سازیم و قطعا برنامه ریزی های موجود می تواند سرمنشا دانش صنعت محور در استان باشد.

وی افزود: سخت ترین قسمت اقتصاد تولید است. تلاش های سال گذشته بخش صنعت و نولید که سال توأم با کووید ۱۹ و محدودیت های کرونایی برای تلاش اقتصادی جهان به عنوان عارضه وجود داشت، سختی بخش تولید را دوچندان کرد.

افضلی یادآور شد: استان قزوین با شاخصه هایی که دارد به ویژه در دهه های اخیر بسیار مورد توجه حوزه صنعت بود. همچنین نزدیکی به بازار مصرف و دسترسی به کارگر ماهر و متخصصین و اولویت استان بدون محدودیت های صنعتی از دیگر ویژگی های استان قزوین بوده است.

وی افزود: بخش سرمایه گذاری رشد بسیار خوبی در استان داشته و باید توجه داشته باشیم که ظرفیت های استان از بین نرود. به ویژه که رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به بخش تولید به ویژه در حوزه های ساخت داخل است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار