خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

قطع برق ۸۱ اداره و واحد تجاری در همدان

همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت:تاکنون از ۱۳۲۰ اداره و ۱۵۳۲۰ واحد تجاری در راستای مدیریت مصرف بازدید و ضمن تذکر شفاهی و صدور اخطار کتبی در مجموع ۸۱ اداره و بانک و واحد تجاری نیز قطع شده است.
کد خبر: ۹۴۴۳۱۶۳
|
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی سهرابی بیدار در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت پیک بار و مدیریت مصرف برق برگزار شد، اظهار داشت: تعداد مشترکین استان همدان ۷۹۰ هزار مشترک است.

وی با بیان اینکه طول شبکه برق استان بیش از ۱۹ هزار کیلومتر است که باید پایش و بازدید داشته باشیم، افزود: ۱۸ هزار پست برق داریم که برق ۲۰ هزار ولت را تبدیل به برق برای مردم می‌کند که این فرایند با جدیت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: تعداد مشترکین خانگی استان ۶۳۰ هزار مشترک است که معادل ۸۰.۴۹ درصد مشترکین ما هستند، تعداد مشترکین عمومی ۳۵ هزار مشترک معادل ۴.۵ درصد، تعداد مشترکین کشاورزی ۱۳ هزار مشترک معادل ۱.۷ درصد و تعداد مشترکین سایر مصارف ۹۸ هزار مشترک معادل ۱۲.۶۰ درصد مشترکین است.

وی در خصوص میزان مصرف انرژی در تعرفه‌های مختلف ابراز داشت: مشترکین خانگی ۳۳.۰۷ درصد، عمومی ۹.۷۴ درصد، کشاورزی ۳۷.۵۲ درصد، صنعتی ۱۲.۷۵ (بدون مشترکین بزرگ برق باختر) و سایر مصارف ۶.۹۲ درصد مصرف انرژی را در استان دارند.

سهرابی بیدار با اشاره به پله‌های مصرف انرژی مشترکین خانگی عنوان کرد: ۶ پله مصرف برای مشترکین خانگی تعریف شده که مربوط به فصول گرم سال و فصول غیرگرم است؛ اولین پله مصرف تا ۲۰۰ کیلووات ساعت در فصل گرم است که ۶۶.۷ درصد مشترکین خانگی در این پله قرار دارند؛ دومین پله از ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت ۲۳.۷ درصد مشترکین را شامل می‌شود و در مجموع ۹۰.۴ درصد کل مشترکین خانگی در سقف رعایت الگوی مصرف و عدم افزایش بهای انرژی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۹۰ درصد مشترکین هیچ گونه افزایش قیمتی وجود ندارد و می‌توانند مشمول پاداش‌های مدیریت مصرفی شوند، ادامه داد: در سومین پله از ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت که مشمول ۱.۵ برابری هزینه می‌شوند ۶.۸ درصد کل مشترکین قرار دارند؛ و در چهارمین پله ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلووات ساعت که مشمول ۲.۵ برابری هزینه‌ها هستند فقط ۱.۹ درصد مشترکین قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان اضافه کرد: از ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلووات ساعت نیز که مشمول ۳.۵ برابری هستند ۰.۶ درصد مشترکین را شامل می‌شود و از ۶۰۰ به بالا فقط ۰.۴ درصد مشترکین را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به مصوبه هیأت وزیران، در بخش‌های صنایع، کشاورزی، اداری، خانگی و سایر مصارف تصمیمات خوبی برای کنترل پیک بار و مدیریت سمت تقاضا اخذ شد که شامل برنامه‌های تشویق محوری است، گفت: تعداد مشترکین صنایع مشمول طرح‌ها ۶ هزار و ۳۱۶ مشترک و تعداد مشترکین دارای کنتور فهام ۲ هزار و ۳۷۴ مشترک است.

سهرابی بیدار افزود: برنامه‌های تشویق محور در حوزه صنعت شامل کاهش بار برنامه‌ریزی شده به صورت ۲۴ ساعته و یا ۱۲ ساعته، کاهش بار برنامه‌ریزی شده در ساعات اوج باراز ساعت ۱۲ الی ۱۸، تغییر ساعت کاری و جابجایی روز تعطیل هفته از جمعه به یکی از روز‌های شنبه تا پنجشنبه است.

وی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت نیرو و صمت، تمام واحد‌های تولیدی و صنعتی واقع در محدوده شهرک‌های صنعتی باید بر اساس برنامه اعلام شده به مدت یک روز در هفته از ساعت ۱۱ الی ۲۳ به طور کامل تعطیل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برنامه‌های تشویق محور ویژه کشاورزان ابراز داشت: صاحبان چاه‌های کشاورزی بر اساس مصوبه هیئت وزیران موظف هستند از ساعت ۱۲ تا ۱۷ هر روز موتور چاه خود را خاموش کنند و در صورتی که ۳۱ روز در ماه رعایت کنند برق مصرفی آن‌ها در سایر ساعات شبانه روز رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های تشویق محور ویژه ادارات گفت: در این بخش نیز ساعت کاری ادارات استان از طریق استانداری از ۷ صبح تا ۱۳  تعریف شد و کار ارزشمندی بود؛ در این ایام ادارات باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و خارج از ساعات اداری تا ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به برنامه‌های تشویق محور ویژه تجاری و سایر مصارف اشاره و خاطرنشان کرد: تمام مشترکین تجاری و سایر مصارف نیز اگر از ساعت ۱۳ الی ۱۷ حداقل به مدت ۵ روز کاری متوالی مصرف خود را کاهش دهند مشمول طرح‌های تشویقی می‌شدند.

وی گفت: ایستگاه‌های CNG  نیز اگر به مدت ۵ روز کاری از ساعت ۱۳ الی ۱۷ حداقل به مدت ۲ ساعت مصرف خود را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهند شامل تشویق می‌شوند و مشترکین دارای مولد‌های اضطراری نیز می‌توانند بخشی از نیاز مصرف خود را در ساعات ۱۱ تا ۱۸ توسط دستگاه مربوطه تامین کنند و در این طرح‌ها مشارکت داشته باشند.

سهرابی بیدار تصریح کرد: تمام مشترکین خانگی که الگوی مصرف را رعایت کرده و نسبت به سال گذشته کاهش مصرف دارند به ازای هر ۱ کیلووات ساعت معادل ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از یکم خرداد تا یکم تیر ماه امسال ۴۲۵ هزار و ۵۲۴ صورتحساب در مجموع به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صادر شده که ۵۰ درصد آن به تعداد ۲۲۳ هزار و ۲۷۱ صورتحساب مشمول پاداش شده‌اند، گفت: همین میزان معادل ۱۰ میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی انرژی داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برای اجرای این مشوق‌ها نیاز به پایش و کنترل دقیق مشترکین وجود دارد که از طریق نصب کنتور‌های هوشمند و کلید‌های هوشمند کنترل‌پذیر از راه دور انجام می‌شود، گفت: در بخش کشاورزی از ۱۳ هزار و ۲۷۴ کنتور، ۸ هزار و ۸۰۸ کنتور رویت‌پذیر است که ۶ هزار و ۲۹۳ کنتور آن قابلیت کنترل از راه دور را دارند.

وی ادامه داد: در بخش صنعتی نیز از ۶ هزار و ۳۱۶ کنتور، ۲ هزار و ۳۷۴ کنتور  رویت‌پذیر است که یک هزار و ۲۵۹ کنتور آن کنترل‌پذیر است، در بخش مشترکین اداری نیز به جزء مراکز نظامی، درمانی و ورزشی، ۳۲۸ کنتور رویت‌پذیر است که ۱۴۴ کنتور کنترل‌پذیر است.

سهرابی بیدار با بیان اینکه در بخش کلید‌های هوشمند و کنترل از راه دور با افتتاح مرکز اسکادا در روز صنعت برق امسال، ما موفق شدیم معادل ۵۸ کلید در مدار قرار دهیم، گفت: از سایر برنامه‌های ما در راستای هوشمند سازی نصب پست‌های کمپکت است.

وی ابراز داشت: از سال ۹۸ تاکنون موفق شده‌ایم تعداد ۲ هزار و ۴۹۸ دستگاه ماینر غیر مجاز را شناسایی و جمع‌آوری کنیم که معادل ۴.۳۸ مگاوات انرژی مصرف داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به شناسائی و جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز گفت: در سال گذشته با جمع‌آوری ۴ هزار و ۶۵۹ برق غیرمجاز موفق به ذخیره انرژی معادل ۱۹ میلیون کیلووات ساعت شدیم و در سال جاری نیز تاکنون ۹۳۹ برق غیرمجاز جمع‌آوری شده است.

وی گفت: از دیگر اقدامات تعدیل روشنایی معابر بلوار‌های شهری و بین شهری تا جایی که در عبور و مرور مردم مشکلی به وجود نیاید و تعدیل روشنایی پارک‌ها و برج‌های نوری برای مدیریت انرژی بوده است.

سهرابی بیدار با اشاره به بازدید از ادارات و واحد‌های تجاری بوده گفت: تاکنون از یک هزار و ۷۹۰ اداره، یک هزار و ۳۲۰ اداره بازدید شده که در این راستا ۳۴۳ تذکر شفاهی و ۹۸ اخطار کتبی صادر و در مجموع ۴۳ اداره و بانک نیز قطع شده است و ۲۱ اداره هم تعهد کتبی داده‌اند.

وی افزود: از ۹۲ هزار و ۶۶۳ واحد تجاری، ۱۵ هزار و ۳۲۰ واحد بازدید شده که ۳ هزار و ۱۱۷ مورد اخطار شفاهی و ۲۷۱ اخطار کتبی صادر و ۳۸ مورد منجر به قطع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برنامه‌های اجرایی کنترل پیک ۱۴۰۱ بیان کرد: برگزاری کارگاه مدیریت مصرف برای ائمه جماعات و روحانیون به منظور استفاده از ظرفیت این بخش در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، مکاتبه با ادارات مربوطه در خصوص اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار، مکاتبه و تشکیل جلسه با کشاورزان و نظام صنفی کشاورزی و... از جمله اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: یک سوم بار مصرفی انرژی در فصل تابستان بار برودتی و وسایل سرمایشی است که امید است مردم همراهی داشته باشند و دمای ۲۵ درجه را رعایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات