خبرهای داغ:
همدان-مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان کبودراهنگ گفت: بسیج خواهران امسال در هفته عفاف و حجاب بیش از ۵۰ عنوان برنامه را در قالب برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و علمی با کمک حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج اجرایی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۴۳۲۳۶
|
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

سیده سمیه جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کبودراهنگ اظهار کرد: طی ۴۰ سال گذشته بر مبنای راهبردها و سیاست‌های موجود فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای برای ترویج عفاف و حجاب انجام شده است که میزان اثربخشی فعالیت‌های مذکور در کشور در حد انتظار نبوده است.

وی افزود: در کنار هیاهوی تبلیغاتی دشمن در خصوص استحاله فرهنگی بانوان در موضوع عفاف و حجاب شهرستان کبودراهنگ ظرفیت و قابلیت مطرح شدن به عنوان یک مدل و الگوی قابل ارائه در موضوع عفاف و حجاب و شهر عفیف می‌تواند به استان و حتی کشور معرفی شود که این موضوع جزء مطالبات جامعه بانوان شهرستان است.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: یکی از نقص‌های موضوع عفاف و حجاب، تمرکز غالب برنامه‌های ترویج عفاف و حجاب بر روی زنان است، در حالی که رابطه مستقیم بین عفت‌ورزی زنان و مردان وجود دارد.

وی افزود: در حقیقت اگر حیا و عفت مردانه و پسرانه در جامعه ترویج نشود ترویج فضائل اخلاقی در بین زنان جامعه اگر هم تحقق یابد تداوم نخواهد یافت و آثار آن کوتاه مدت است.

جعفری اضافه کرد: بسیج خواهران امسال در هفته عفاف و حجاب بیش از ۵۰ عنوان برنامه را در قالب برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و علمی با کمک حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج اجرایی می‌کند.

وی یادآور شد: در کنار برنامه‌هایی که ادارات و نهادهای دولتی در خصوص عفاف و حجاب برگزار می‌کنند دو برنامه نیز به صورت شاخص باید اجرا شود؛ برنامه اول تجمع گسترده بانوان به صورت سراسری در سطح کشور روز ۲۱ تیر ماه و برنامه دوم پیاده‌روی خانوادگی است که با محوریت کنگره شهدا به صورت همزمان در همه شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات