خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه باید آمران معروف مورد حمایت دستگاه‌های مربوطه قرار گیرند، گفت: از معیارهای ارتقای رتبه ستاد امر به معروف در کشور فراهم بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز است.
کد خبر: ۹۴۴۲۴۷۱
|
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در جلسه فصلی ستاد امر به معروف استان همدان با بیان اینکه امروز ضرورت توجه به این فریضه الهی در جامعه احساس می‌شود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه اخیر خود به این موضوع تاکید داشتند که برای تحقق عدالت و رفع تبعیض نیازمند توجه به امر به معروف در جامعه هستیم.

وی افزود: واقعیت‌های اجتماعی نشان می‌دهد باید نسبت به مسائل و مفاسد اجتماعی و سایر فسادها حساس باشیم، چراکه در غیر این صورت نظام فکری و ارزشی به هم خواهد ریخت.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید آمران معروف مورد حمایت دستگاه‌های مربوطه قرار گیرند، یادآور شد: از معیارهایی که باعث ارتقای رتبه ستاد امر به معروف در کشور می‌شود، فراهم بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای انجام فعالیت‌ها در حد مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه ستاد امر به معروف شبانه‌روزی در حال فعالیت است، یادآور شد: برنامه جامعی که توسط ستاد امر به معروف استان تدوین شده، در سطح کشور به عنوان رتبه اول مطرح شده که نشان از ظرفیت خوب و مناسب در استان دارد که البته نیازمند توجه به آن هستیم.

شعبانی تصریح کرد: در روند تدوین این طرح، از نظر نخبگان، اساتید دانشگاه، دغدغه‌مندان و اساتید صاحب اندیشه بهره برده شده و امروز نوبت همه دستگاه‌ها است که به ستاد برای اجرای آن کمک کنند.

وی در بخش دیگری با تقدیر از دغدغه وزارت کشور در راه‌اندازی قرارگاه عفاف و حجاب، مطرح کرد: به منظور جلوگیری از موازی‌کاری در این عرصه مقرر شد در استان همدان، ریاست قرارگاه با مجموعه استانداری و دبیری آن با ستاد امر به معروف باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب در روز ۲۱ تیرماه در همدان، یادآور شد: آنچه مراد از حجاب است، پوششی است که متعارف جامعه باشد و از نظر عرفی زننده نباشد.

وی با گلایه از عدم اجرای برخی از مصوبات در میدان عمل، عنوان کرد: نگران هستیم برنامه‌ای نوشته شود و قانون ابلاغ شود، اما زمانی که به کف جامعه برویم، مشاهده کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان خواستار اجرای مصوبات این ستاد شد و گفت: نیازمند نظارت‌ها و رصد جدی هستیم تا در روند اجرایی شدن مصوبات با مشکل روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه امر‌ به معروف تنها بحث حجاب و عفاف نیست، عنوان کرد: حجاب و عفاف تنها بخشی از مسائل امر‌ به معروف است و این حوزه شامل مقابله با مفاسد اجتماعی و برخی از مشکلات می‌شود که باید جامعه نسبت به همه آنها حساس باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در حوزه عفاف و حجاب با رفتار سلبی به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت، اظهار داشت: نیازمند توجه و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این راستا با استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی و همه دغدغه‌مندان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در جلسات استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران کل حضور دارند اما گاهی در مقام عمل مصوبات این جلسات اجرا نمی‌شود‌ و یا به فراموشی سپرده می‌شود، گفت: یکی از مصوبات، در رابطه با ورزش‌های همگانی است که با وجود تذکر فراوان اقدام خاصی نشده که باید به آن توجه شود.

شعبانی ادامه داد: بنده طرفدار نشاط اجتماعی هستم و بارها نسبت به اجرا و طراحی برنامه مناسبی با موضوع تجمع‌ نشاط و شادی در همدان تاکید داشته‌ام اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند ایجاد مکان مخصوص ورزش و نشاط بانوان در همدان هستیم، یادآور شد: ایجاد بستر مناسب برای ورزش و تفریح بانوان یک نیاز ضروری است که نبود این مکان باعث شده گاهی از موارد شاهد برنامه‌هایی باشیم که با اعتراض‌ عمومی همراه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار برگزاری جلسات ستاد به صورت فصلی شد و گفت: در نحوه برگزاری جلسات باید مراقب باشیم تا وقت مدیران گرفته نشود و از این حضور به نحو احسن استفاده کنیم.

*تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به یک‌ ارزش اجتماعی و عمومی

استاندار همدان نیز با بیان اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید به یک ارزش و دغدغه اجتماعی و عمومی تبدیل شود، اظها کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده و باید به فرهنگ جاری و ساری در جامعه تبدیل شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه روش‌های ایجابی و اقناعی در راستای امر به معروف و نهی از منکر یقینا اولویت و ارجحیت دارد، افزود: ورود وزیر کشور به موضوع عفاف و حجاب، نشان دهنده اهمیت این امر در شرایط کنونی کشور است.

وی ادامه داد: وضعیت حجاب در کشور و استان، نسبت به وضعیت ایده‌آل آن، فاصله زیادی دارد؛ و موضوع عفاف و حجاب در سطوح ادارات و دستگاه‌های دولتی، اهمیت دوچندان دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه علاوه بر حجاب که نمود ظاهری دارد، عفاف نیز باید به عنوان یک حالت درونی، مورد توجه قرار گیرد، گفت: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ضرورتا باید مباحث را در سطوح کارشناسی و علمی پیگیری کنیم.

به گفته وی ضرورت مشارکت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در‌ عرصه امر به معروف و نهی از منکر احساس می‌شود و رواج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بسیاری از معضلات اجتماعی را با شکل پیشگیرانه برطرف خواهد کرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در مقوله امر به معروف و نهی از منکر، باید به جوانان مومن، متدین، دغدغه‌مند، انقلابی و مطلع نسبت به مسائل کارشناسی و علمی، میدان داد.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی کامل در راستای هرگونه همکاری موثر با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات