خبرهای داغ:
همدان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: امربه معروف و نهی ازمنکر یکی از واجبات مهم دین اسلام است و افرادی که این فریضه را نادیده بگیرند و یا در خصوص آن کوتاهی کنند مقصر شناخته می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۴۲۲۴۶
|
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی حسنی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان در جمع بسیجیان حوزه مقاومت حضرت فاطمه (س) و حوزه شهیده سیف همدان اظهار کرد: امربه معروف و نهی از منکر واجب کفایی است به این معنی که اگر عده‌ای به قدر نیاز و به کفایت به موضوعی ورود پیدا کنند، این موضوع از گردن دیگران ساقط می‌شود و اگر همه موضوع را ترک کنند، همه ترک فعل واجب را کرده‌اند و مقصر شناخته می‌شوند.

وی گفت: در واجب بودن امربه معروف و نهی از منکر به چند مورد اشاره شده است که از انسان ساقط نمی‌شود؛ که یک مورد زمانی است که امربه معروف و نهی از منکر نیاز به اقدام گروهی داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: اگر نیاز به اقدام گروهی داشته باشد و یک عده‌ای ورود پیدا کرده اما نتبحه دلخواه به دست نیامده است، دیگر از گردن ما ساقط نمی‌شود و ما هم باید ورود پیدا کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم.

وی ادامه کرد: یا اینکه ممکن است عده‌ای به انجام موضوع اقدام کردند اما وافی نبوده است در این صورت هم از گردن ما ساقط نمی‌شود و ما هم باید ورود پیدا کنیم و انجام دهیم.

حسنی با بیان اینکه اگر فرد یا افرادی به انجام آن اقدام می‌کنند اما تاثیری ندارد، در این صورت هم باید ورود پیدا کنیم وآن را انجام دهیم، تصریح کرد: انسان در زندگی اجتماعی خود ناگزیر است و هیچ اختیاری ندارد چراکه سرنوشت و سعادت وآینده‌اش به آینده دیگرانی که در آن جامعه زندگی می‌کنند، گره خورده است.

وی افزود: موضوع امر به معروف و نهی ازمنکر حتی در کشورهای غیر دینی هم با عنوان دیگری وجود دارد مانند شهامت مدنی و یا به عنوان قانون یا مسئولیت اجتماعی در بعضی از کشورها مطرح است و در همه کشورها امربه معروف جایگاه خود را دارد اما با عناوینی مختلف و در کشورهای اسلامی با عنوان امر به معروف و نهی ازمنکر شناخته می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان بیان کرد: امربه معروف و نهی ازمنکر یکی از واجبات مهم دین اسلام است و افرادی که این فریضه را نادیده بگیرند و یا در خصوص آن کوتاهی کنند مقصر شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ارتباط با امربه معروف و نهی از منکر تاکید می‌کنند که اگر اشتباهی دیده شد تذکر بدهید، تصریح کرد: قرآن کریم در ارتباط با امربه معروف و نهی از منکر می‌فرماید شما بهترین امت هستید چرا که شما امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید، چرا که اگر این شرط نباشد صرفا شکل انسان را دارید.

حسنی ابراز کرد: امربه معروف شاخصه‌هایی دارد و کسی که امر به معروف و نهی ازمنکر می‌کند جانشین خدا و رسول خدا (ص) بر روی زمین است و جانشین کتاب خدا.

وی گفت: همچنین خداوند در ارتباط با امربه معروف می‌فرماید تمام کارهای نیک انسان حتی جهاد‌ در راه خدا در مقابل امر به معروف ونهی از منکر مثل یک قطره در برابر دریای پهناور است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان در پایان عنوان کرد: امیدواریم با ورود عملی و آگاهانه در امر به معروف و نهی از منکر قدمی در دین خدا برداریم.

امربه معروف و نهی ازمنکر یکی از واجبات مهم دین اسلام است

انتهای پیام/

ارسال نظرات