خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مهاجری:

انقلاب نیاز به پویایی دارد

همدان- مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دبیر شورای فرهنگی دینی وزارت نیرو با بیان اینکه انقلاب نیاز به پویایی دارد، گفت: انحراف از مبانی انقلاب را همواره باید مراقبت کرد که دچار لغزش نشویم.
کد خبر: ۹۴۴۰۵۵۹
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمودرضا مهاجری در نشست انجمن‌های اسلامی صنعت آب و برق کشور که در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: هرچه از انقلاب اسلامی می‌گذرد شبهات بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب نیاز به پویایی دارد، افزود: انحراف از مبانی انقلاب را همواره باید مراقبت کرد که دچار لغزش نشویم.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دبیر شورای فرهنگی دینی وزارت نیرو با بیان اینکه چشم و چراغ ما نیروهای ارزشی هستند، گفت: در حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید همپای آنها حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: ترویج اسلام ناب محمدی اختصاص به قشر خاص ندارد و بحث ارشاد و هدایت است اما در امر به معروف بدحجابی یکی از مصادیق است.

مهاجری با بیان اینکه بزرگ‌ترین معروف حکومت اسلامی و بزرگ‌ترین منکر، تضعیف این نظام است، عنوان کرد: جهاد تبیین به معنای جهاد فرصت و تبلیغ زحمات است چراکه دشمن تبلیغ می‌کند که کارآمد نیستیم و لازمه مقابله با آن امیدآفرینی و کارآفرینی و کادرسازی بوده و وجود تشکل بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «کار باید تشکیلاتی باشد»، گفت: تشکیلات یکی از فرایض گروه مردمی است و هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمی‌رود و بدون ساماندهی و تشکیلات، مدیریت امکان ندارد.

دبیر شورای فرهنگی دینی وزارت نیرو ابراز داشت: کار بدون تشکیلات پیش نمی‌رود و تشکیلات یک وسیله برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی نماد یک کار تشکیلاتی است، گفت: هرکاری از مجموعه انسانی، ممکن است آفاتی داشته باشد که باید توجه کنیم؛ و اولین آفت یک مجموعه انقلابی حزب‌گرایی است.

مهاجری ادامه داد: از دیگر نکاتی که باید توجه کرد امر به معروف، اخلاق و حفظ آبرو است و باید رعایت اخلاق را کنیم و برای انقلاب اسلامی و انجمن‌ها رعایت اخلاق را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انجمن و تشکیلات هدف نیستند بلکه هدف، ترویج و نشر اهداف انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: هدف اصلی را فراموش نکنیم چراکه گاهی اوقات اهداف فردی و حواشی باعث می‌شوند که از هدف اصلی که تقویت نظام و رهبری و جمهوری اسلامی است عقب بیفتیم.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی با اشاره به اینکه نباید دچار روزمرگی شویم، افزود: باید تفکر قبل از عمل داشته باشیم که اگر عمل نکنیم دچار سطحی‌نگری خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید با حکمت برخورد کنیم و آن شامل؛ حکمت، موعظه و جدل است، گفت: اگر طالبان، وهابیت و داعش به این روز افتادند به این خاطر است که عقل‌گرایی را کنار گذاشتند؛ عقل‌گرایی را باید در موارد دینی تبیین کنیم.

مهاجری گفت: باید جوان‌گرایی کنیم و در همه امورات که کار می‌کنیم به جوانان بها دهیم و سطح را به فضای جوانان وزارت نیرو ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات