خبرهای داغ:
همدان- رئیس شورای شهر جورقان گفت: بحث استقرار مرکز فوریت‌های پزشکی در شهر جورقان، ۱۱ سال جزء پروژه‌های ابتر باقی مانده بود که انجام شد.
کد خبر: ۹۴۴۰۲۵۵
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمشید شکری در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که به مناسبت بیست و سومین سالگرد تأسیس شهرداری با حضور شهردار شهر جورقان برگزار شد، اظهار داشت: شورای شهر جورقان به صورت رسمی ۱۴ مرداد مدیریت شهری را تحویل گرفت.

وی با بیان اینکه بحث استقرار مرکز فوریت‌های پزشکی در شهر جورقان، ۱۱ سال جزء پروژه‌های ابتر باقی مانده بود که انجام شد، افزود: نزدیک به ۳ هزار و ۲۰۰ متر زمینی که جورقان در اختیار مرکز بهداشت قرار داده بود و متاسفانه قبول نمی‌کردند که مرکز اورژانس در بدنه جورقان جا بگیرد و به مردم خدمات‌رسانی کند که با توجه به جلسات مکرری که با مسئولین برگزار کردیم اورژانس در جورقان مستقر شد.

رئیس شورای شهر جورقان گفت: پروژه اصلی فاضلاب شهر جورقان که کوریدور اصلی است سال‌ها ابتر مانده بود، اما طی جلسات مکرر با مسئولین مقرر شد ۳ هکتار از این مسیر را ادامه دهند؛ کوریدور اصلی جورقان در بحث فاضلاب، خدمات بهینه انجام شد و مشکلاتی که دارد مرتفع شود که این پروژه تا انتهای جورقان ادامه پیدا کرده و به دلیل اتمام قرارداد اولیه و تمدید قرارداد ثانویه پروژه ناتمام باقیمانده، اما در حال اجراست.

وی با تأکید بر سرعت بخشیدن به پروژه‌های ورزشی شهر جورقان عنوان کرد: بحث جامعه و فضای ورزشی مختص یک محل یا یک شهر یا روستا نیست چراکه شهر جورقان با ۱۱ هزار نفر جمعیت از آن حداقل هم محروم است و حتی یک زمین چمن مصنوعی یا طبیعی هم ندارد که طی جلسات مکرر حتی با طرح موضوع در ماده ۲۳ در استانداری موفق شدیم تاییدیه زمین چمن استاندارد شهر جورقان گرفته شود که با بودجه ۲۰۰ ملیون تومان در حال تهیه است.

شکری ابراز داشت: در همین راستا یک زمین مینی فوتبال برای پارک مادر در نظر گرفتیم که شهرداری آن را انجام می‌دهد که ابتکار عمل آن مربوط به شورای ششم است که با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی در خصوص بازارچه هفتگی یا پنجشنبه بازار شهر جورقان عنوان کرد: مردم از بی‌نظمی و بی‌سامانی اخیر رنج می‌برند چرا که این بازارچه در مسیر اصلی قرار دارد که محل تردد ماشین‌ها و مردم است که یک مکان واحد و ثابت برای آن در نظر گرفته شد و مردم راضی هستند.

رئیس شورای شهر جورقان گفت: شهر جورقان حدود یک هزار و ۲۰۰ متر زمین در اختیار سازمان مخابرات قرار داده که متاسفانه یک قسمت آن تبدیل به مرکز نگهداری مرغ و جوجه شده است و عملا مخابرات شهر جورقان تعطیل است و مردم نسبت به ارائه خدمات مخابرات ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه در پیگیری روشنایی معابر سطح شهر که جزء وظایف اداره برق است کم کاری شده بود، اما تاکنون روشنایی معابر بیش از ۸۰ درصد انجام شده است؛ خاطرنشان کرد: با خشک شدن آب قنات‌ها تاکید داشتیم که خشک شدن قنات جورقان می‌تواند موجب عدم رعایت حریم از سوی چاه‌های دانشگاه آزاد باشد و این صراحت موضوعی بود که اعلام شد؛ پشت فرودگاه، ماسه‌شویی قرار دارد که زمین ۴ هکتاری را به ابعاد ۵۰ الی ۶۰ متر گودبرداری کردند و آب عملا برای مصارف شخصی دپو شده که حتی لوله‌کشی هم شده و برای استان مضر است که قوه قضائیه باید برای رفع این مشکل ورود پیدا کند.

شکری در بحث اتوبوسرانی جورقان، گفت: جورقان یکی از شهر‌هایی است که با توجه به نزدیکی به مرکز استان فاقد اتوبوس‌های سازمانی و دولتی است و اتوبوس‌ها خصوصی هستند و با وجود همکاری مدیریت اتوبوسرانی متاسفانه به خاطر خصوصی بودن، دانش آموزان و سایر مردم با مشکل مواجه شدند و تقاضا داریم که اتوبوس‌های سازمان در اختیار شهر جورقان قرار گیرد که مشکلی برای تردد مردم پیش نیاید.

وی بیان کرد: رایگان کردن ۱۲۰ مترمربع عوارض ساختمانی سطح شهر جورقان را به جد پیگیر بودیم و مصوبات هم تایید شده است و عوارض نظام مهندسی عملاً برنامه‌ای را که می‌خواستیم یک بسته تشویقی برای شهروندان جورقانی باشد که منازل خود را از نظر مقاوم‌سازی با نقشه شهرسازی رعایت کنند که متاسفانه تحت الشعاع خود قرار داد و عملاً یک نوع فرار از اخذ پروانه ساختمانی شده است که معضل عظیمی برای ما است.

رئیس شورای شهر جورقان همچنین از نبود مرکز درمانی شبانه‌روزی در شهر جورقان خبر داد و گفت: این امر باعث معضل در شهر شده است که تا رسیدن به همدان امکان وجود خطرات بی‌شماری برای بیماران است.

وی ادامه داد: حق آب باغات جورقان که این باغ‌ها جزء قدیم‌ترین باغات همدان است که با وجود کم آبی باغات دچار مشکل شده‌اند و در سال ۸۹ با حضور وزیر، قول مساعد داده شده که پیگیر حق آب در باغات باشند که تاکنون هیچ گونه اقدامی انجام نشده است.

شکری بیان کرد: وجود پارکینگ برای ماشین‌های سنگین که در شورای شهر مصوب شد و ماشین‌های سنگین وارد شهر جورقان نخواهند شد و در پارکینگ قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای کتابخانه شهر جورقان قول مساعدی داده شده که کتابخانه‌ای در شأن مردم جورقان ساخته شود که مردم استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات