خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان اسدآباد خبر داد

برداشت ۴۵۰۰ تن محصول آلو از باغات شهرستان اسدآباد

همدان-فرماندار شهرستان اسدآباد از برداشت ۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول آلو از باغات شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۳۰ نفر از باغداران اسدآبادی به باغداران آلو اختصاص دارد.
کد خبر: ۹۴۶۱۵۹۱
|
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

حسین‌علی شرکائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار باغات میوه‌ با تولید سالیانه ۵۰ هزار تن محصول است.

وی از برداشت ۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول آلو از باغات شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳۳۰ نفر از باغداران اسدآبادی به باغداران آلو اختصاص داشته که میانگین عملکرد درهر هکتار ۱۵ تا ۲۰ تن است.

فرماندار شهرستان اسدآباد بیشترین پراکنش باغات آلوی این شهرستان را روستای گردشگری ملحمدره، ترخین آباد، ویرایی، حاجی آباد، هلور سفلی و علیا دانست و افزود: برداشت آلو از روستای ملحمدره و باغات شهرستان معمولا از اواخر شهریورماه آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به نبود صنایع تبدیلی لازم برای فرآوری آلو در شهرستان و تازه خوری این‌ محصول یادآور شد: توسعه صنایع تبدیلی و کارگاه‌های فرآوری بهداشتی این محصول در شهرستان ضرورت داشته و باید با تشویق و ترغیب و حتی اجبار صنایع تبدیلی این حوزه توسعه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات