خبرهای داغ:
جانشین مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان قم از اجرای بیش از 400 برنامه در قالب 12 عنوان به مناسبت هفته عفاف و حجاب خبرداد و گفت: بسیج جامعه زنان در جنگ شناختی، فعالیت‌های فرهنگی را به صورت جدی‌ دنبال می‌کند.
کد خبر: ۹۴۴۳۵۹۸
|
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

لیلا شکریان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در قم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد که به واسطه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند، اظهار کرد: امیدواریم که روح این شهدای عزیز که ناظر بر اعمال ما است، از ما خوشنود و راضی باشند.

وی زن را زینت‌بخش آفرینش انسان و افق روح او را تجلی‌گاه رحمت الهی دانست و اضافه کرد: دامن زن مدرسه بشریت است و همین است که امام راحل(ره) فرمودند که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و به همین دلیل است که می‌گوییم کمال مرد بدون زن امکان‌پذیر نیست.

جانشین مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان قم تصریح کرد: زن از یک جایگاه والایی برخودار است که حراست از این جایگاه نیازمند ماندن در صدف حجاب است که در این صورت ارزش او حفظ خواهد شد.

وی از عفاف و حجاب به‌عنوان نمادی فرهنگی، دینی، ملی و انقلابی نام برد و گفت: دشمن به خوبی متوجه قدرت این نماد شده است به همین علت برای ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف وارد میدان شده و درحال پیشبرد اهداف خود است.

شکریان از هدف قرار گرفتن زن مسلمان در جنگ شناختی دشمن یاد کرد و گفت: در تاریخ انقلاب‌های مختلف داریم که استعمارگران و یهودیان برای سرکوب کردن انقلاب‌ها از ظرفیت زنان استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای از بین بردن اسلام به دنبال برداشتن چادرها از سر بانوان است، عنوان کرد: حجاب زن حافظ کیان ملی است و اگر حجاب زنان حفظ شود، وطن و کیان انسان حفظ می‌شود.

شکریان افزود: راهبرد سیاسی امروز رژیم صهیونیستی نیز به این صورت است که شیوه‌های براندازی جوامع اسلامی را با استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکی و لباس‌های غربی دنبال می‌کنند.

وی حیا و عفت را دو عنصر مهم برای تحقق حجاب اسلامی دانست و مطرح کرد: حیا نیروی بازدارنده مقابل اعمال حرام است که موجب می‌شود که انسان به سمت عمل حرام نرود.

مدیر ارشد بسیج جامعه زنان سپاه استان قم خاطرنشان کرد: عفاف حالتی درونی است که زمینه گرایش فرد به پوشش و حجاب را فراهم می‌سازد و اگر عفت و حیا را در میان زنان و دختران ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 10 آیه از قرآن کریم به حجاب و عفاف اختصاص یافته است، ادامه داد: هدف اصلی اعمال دینی قرب الی‌الله است و برای اینکه بخواهیم حجاب و عفاف را در میان زنان و دختران نهادینه کنیم باید به دنبال ترویج آموزه‌های دینی باشیم.

شکریان از تلاش دشمن برای دین‌گریزی دختران یاد کرد و گفت: تلاش بسیج جامعه زنان این است که حجاب را با روش‌های عقلی برای دختران به اثبات برساند و در این زمینه از ظرفیت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ترویج حجاب و عفاف در میان دختران کم سن و سال آغاز شده است، عنوان کرد: حکم حجاب به تنهایی یک تحمیل مشقت‌بار نیست بلکه عامل ارزشمندی و شرافت آدمی است و ما باید به جوان و نوجوان خود بفهمانیم که حجاب موجب شرافت می‌شود.

شکریان مطرح کرد: بسیج جامعه زنان طی ایام مختلف سال برنامه‌های مختلفی دارد اما طی هفته عفاف و حجاب ویژه برنامه‌های متفاوتی را دنبال می‌کند و امسال 400 برنامه در قالب 12 عنوان در دستور کار قرار گرفته است که کارگاه‌های آموزشی ترویج زیست عفیفانه، تجمع هفته حجاب و عفاف در 21 تیرماه، جشنواره طهورا، سفیران مهر، از جمله این برنامه‌هاست.

وی از برگزاری همایش شکوه حیا در میدان آستانه یاد کرد و گفت: تجمع حجاب و عفاف 21 تیرماه با حضور خانوادگی مردم قم برگزار خواهد شد.

شکریان با بیان اینکه مبلغان حجاب و عفاف در قالب سفیران مهر در نقاط مختلف شهر حضور خواهند یافت، گفت: پویش پدر دختری با محوریت اهدای هدیه به دختران محجبه توسط پدران، تهیه مستند از دختران با حجاب، اجرای طرح چراغ با هدف تجلیل از کسبه‌های محجبه و الگوهای اصناف در حوزه حجاب و عفاف، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و پویش دهه‌ نودی‌ها از جمله دیگر برنامه‌هایی است که به همت بسیج جامعه زنان و با مشارکت مجموعه‌های مختلف فرهنگی استان دنبال می‌شود.

وی از تولید عکس نوشت، موشن گرافی، پادکست و کلیپ یاد کرد و گفت: ویژه‌نامه عفاف و حجاب نیز با محوریت سخنرانی‌ها و کلیپ‌های مرتبط با حجاب و عفاف در هفته جاری تهیه شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

شکریان با اشاره به اینکه بسیج جامعه زنان در مقابل جنگ شناختی و فرهنگی دشمن، فعالیت‌های فرهنگی را به صورت جدی‌ دنبال می‌کند، عنوان کرد: این مجموعه در حوزه ازدواج آسان و فرزندآوری نیز ورود جدی داشته و با مشارکت اقشار بسیج جامعه پزشکی، بسیج اصناف و بسیج دانشجویی برنامه‌های مختلفی را دنبال کرده است.

وی احیای هویت زن مسلمان ایرانی را دیگر هدف حائز اهمیت بسیج جامعه زنان برشمرد و گفت: یکی از وظایف بسیج جامعه زنان این است که هویت زن مسلمان را احیا کند که اگر این هدف محقق شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

شکریان خاطرنشان کرد: گروهان نوجوانان دهه هشتادی چه بسیجی باشد چه نباشد به‌منظور پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در فضای مجازی تشکیل شده و دستاوردهای مطلوبی داشته است.

وی از ایجاد خانه سبز، خانه اعتماد و ارائه مشاوره به عموم افراد در محلات یاد کرد و گفت: سعی ما این است که با کمک حوزه‌ها و پایگاه‌ها مشاوره‌های مورد نیاز را با استفاده از ظرفیت اساتید حوزه مشاوره به صورت رایگان به نیازمندان ارائه دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها