رئيس شبکه دامپزشكي ایرانشهر:

طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بر سلامت دام‌های قربانی

رئيس شبکه دامپزشكي ایرانشهر از طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بر سلامت دام‌های قربانی در سطح این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۳۸۳۳
|
۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، دکتر الهه نارویی رئیس اداره دامپزشکی حوزه ادارات شهرستان ایرانشهر گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید قربان و انجام سنت حسنه قربانی در روز عید، نظارت بهداشتی بر کشتار دام در شهرستان ایرانشهر از سوی بازرسان بهداشتی با ساماندهی چهار تیم ثابت و سیار در قالب ٨ نفر انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: شهروندان به منظور حفظ سلامت خودشان و جلوگیری از گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب کریمه کنگو با توجه به گرم بودن هوا، دام قربانی خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و در کشتارگاه‌های دام کشتار کنند.

نارویی ادامه داد: ذبح غير اصولي و غير بهداشتي دام مي تواند عاملي براي به وجود آمدن بيماري هاي مشترك ميان انسان و دام باشد.

رئيس شبکه دامپزشكي ايرانشهر افزود: ذبح دام در منازل و معابر عمومي علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت عمومي، سبب ايجاد آلودگي در گوشت استحصالي، آلودگي هاي زيست محيطي و انتشار بيماري مشترك ميان انسان و دام مي شود.

این مسئول تاكيد كرد: در هنگام ذبح دام بايد مراقب بود تا ترشحات يا خون حاصل از ذبح به داخل چشم يا دهان وارد نشود.

وی ادامه داد: براي قطعه قطعه كردن لاشه دام حتما بايد از دستكش و عينك كار استفاده شود و انتظار مي رود مردم به منظور حفظ سلامتي خود به توصيه هاي دامپزشكي عمل كنند.

ارسال نظرات