خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر خبر داد

برگزاری جشن بزرگ ریحانه‌ها در ملایر

همدان-مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر از برگزاری جشن بزرگ ریحانه‌ها در ملایر به مناسبت هفته عفاف و حجاب خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۳۹۴۷
|
۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

مهین نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و تقارن این ایام با هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: عفاف و حجاب یک مسئله مهم و ارزشمندی است که در دین مبین اسلام و قرآن کریم به آن توجه ویژه و سفارش شده است.

وی با بیان اینکه همه ادیان الهی به بحث عفاف و حجاب و پوشش و به خصوص حجاب برتر تاکید و توصیه فراوان دارند، گفت: اسلام نیز اهمیت خاصی برای این موضوع قائل شده است و حجاب را ضامن سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌داند و حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی کامل زن مسلمان معرفی می‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه عفاف و عفیف بودن تنها مختص بانوان نیست و مردان ما نیز باید عفیف باشند ودر رفتار و نگاه خود این موضوع را رعایت کنند، گفت: مقام معظم رهبری نیز به این مسئله اشاره کرده که همه باید عفت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در وصیت‌نامه شهدای ما نیز یکی از تاکیدات ویژه شهدا روی مسئله حجاب و عفاف بوده است، گفت: جهاد امروز زن مسلمان حجاب است که می‌تواند زن را در برابر ناملایمات وتهدیدات و خطرات و آسیبهای اجتماعی محافظت کند.

نظری با بیان اینکه حجاب به زن وقار و شخصیت می‌بخشد، تصریح کرد: متاسفانه برخی با نگاه بی تدبیرانه و ظاهربینامه حجاب را مایه اسارت زن می‌دانند در حالی که حجاب به زن هویت و ارزش می‌دهد.

وی حجاب و عفاف را مایه استحکام خانواده و محفوظ بودن زن از نگاه‌های آلوده دانست و گفت: متاسفانه ترویج فرهنگ بد حجابی و بی‌حجابی از برنامه‌ها و اهداف دشمن برای زنان جامعه اسلامی است که باید با بصیرت و آگاهی مراقب باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر با اشاره به ۲۱ تیر ماه به عنوان روز عفاف و حجاب افزود: علت نامگذاری این روز به عنوان روز عفاف و حجاب حمله عوامل رضاخان به مردم در صحن و مسجد گوهرشاد که منجر به شهادت ۵ هزار نفر شده است.

وی به برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ملایر اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها از ۱۸ تیر ماه شروع و به مدت یک هفته ادامه دارد.

نظری از برگزاری ۹۱ برنامه محوری توسط حوزه‌های مقاومت و اقشار بسیج و پایگاه‌های مقاومت شهرستان ملایر در هفته عفاف و حجاب خبر داد و تصریح کرد: برگزاری پیاده روی خانوادگی، مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و... برگزاری یادواره شهدا با محوریت کنگره ۸ هزار شهید استان و... از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ملایر است.

وی از برگزاری جشن بزرگ ریحانه‌ها با حضور بانوان ملایری خبر داد و تصریح کرد: این جشن در ساعت ۱۸ روز ۲۱ تیر ماه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و شاد وهمچنین تکریم و تجلیل از بانوان و مادران موفق بالای سه فرزند و موفق درعرصه‌های اجتماعی در پارک سیفیه ملایر برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر گفت: برگزاری سه برنامه شاخص در سه نقطه شهرستان ملایر، کارگاه خوشنویسی با موضوع عفاف و حجاب محفل شعر، برگزاری جشن عفاف و حجاب در پارک بانون و ده‌ها برنامه دیگر با همکاری سایر ادارات و نهاد‌ها ومجموعه امور بانوان شهرستان از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ملایر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات