خبرهای داغ:
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

پایبندی به سنن و اشاعه خرده فرهنگ‌ها، مهمترین رسالت امت اسلامی است

سلمان پور عنوان کرد: باید این خرده فرهنگ ها، زبان و آداب و رسوم را حفظ کنیم و پایبندی به فرهنگ و سنن و اشاعه خرده فرهنگ‌ها، مهمترین رسالت امت اسلامی است که دانشجویان باید به آن توجه لازم را داشته باشند.  
کد خبر: ۹۴۴۳۹۵۵
|
۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد جواد سلمانپور، سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان صبح امروز در اختتامیه جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: این جشنواره، یک رویداد بزرگ فرهنگی است تا دانشجویان و دانشگاهیان بتوانند رسالت خود را در جهان معاصر بازشناسی نمایند به گونه ای که در سال های پیش رو سهم و نقش خود را در عرصه مدیریت جهانی و تصمیم سازی بالا ببرند.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم گفت: اگر چه این رویدادها موجب نشاط، آشنایی و پیوند بین دوستان و دانشجویان از کشورهای مختلف می شود اما مهمتر از همه این است که وظیفه و رسالت دانشجویان بین الملل در کشور مشخص شود.

وی افزود: به طور طبیعی دانشجویان هر کشور، هویت نمادین و نماینده و نمایاننده فرهنگ آن کشور هستند و برای اینکه هویت نمادین بدرستی ایفاء شود باید یک نوع دلدادگی و دلبستگی با فرهنگ مردم خودشان داشته باشند چرا که بخشی از علوم انسانی که از غرب تبیین شده، بین مردم و فرهنگ اصیل خود فاصله انداخته است.

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: دانشجو نماینده مردم است و مطالبات مردم را بیان می کند و این موضوع را همه دنیا پذیرفته اند که دانشجویان وقتی وارد عرصه میدان می شوند، نگاه ها، جدی تر شده و به عنوان شاخص قلمداد می شوند.

سلمانپور در ادامه تصریح کرد: در حرکت های اجتماعی و سیاسی همواره دانشجویان پیشرو هستند و در همین انقلاب اسلامی شاهد حرکت دانشجوها بودیم. پس از ۴۰ سال گام اول و هدف نخستین محقق شد و به سمت گام های دوم و سوم در حرکت هستیم.

وی گفت: امروز نزاع بر سر این است که چه کسی امت الگوست و غربی ها همچنان تلاش می کنند که در این عرصه جایگاه خود را حفظ کنند و مردم را تابع فرهنگ خود کنند و روابط بین الملل را هم بر همین اساس تنظیم می کنند.

معاون وزیر علوم گفت: اگر قرار است امتی الگو باشد و سایر ملت ها به دنبال او بروند آن امت چیزی نیست جز امت اسلامی که  برخاسته از فطرت اصیل ایمانی و انسانی.

سلمانپور افزود: اختلافات زبانی، خرده فرهنگ ها و آداب و رسوم و این غرفه ها همگی نشان آیات الهی است و امت اسلامی با حفظ آیات الهی، الگوست و رسالت ما این است که امت اسلامی را به عنوان الگو به جهان معرفی کنیم و حرکت کنیم به سمت بالا بردن سهم کشوذهای اسلامی در مدیریت و تصمیم گیری جهانی.

وی با بیان اینکه این رویداد، نشان دهنده فرهنگ ملل مختلف است، افزود: باید این خرده فرهنگ ها، زبان و آداب و رسوم را حفظ کنیم و پایبندی به فرهنگ و سنن و اشاعه خرده فرهنگ‌ها، مهمترین رسالت امت اسلامی است که دانشجویان باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

همچنین در ادامه مراسم، سفیر بنگلادش نیز طی سخنانی با تشکر از برگزاری جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره و ابراز خرسندی کرد که همکاری های علمی و بین المللی دو کشور دوست گسترش یابد.

اجرای سرود توسط گروه سرود کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه، شاهنامه خوانی از دیگر بخش های برنامه اختتامیه امروز بود.

گفتنی است جشنواره بین المللی فرهنگ ملل که به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه برگزار شد که عصر امروز ۲۰ تیر ماه به کار خود پایان می دهد. این جشنواره با هدف آشنایی دانشجویان بین المللی سراسر کشور با آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف و همچنین عمق بخشی به ارتباطات فرهنگی در سایه تعاملات بین دانشگاهی و بین فرهنگی دانشجویان سراسر کشور و همچنین بستر سازی برای گسترش دیپلماسی فرهنگی برگزار شد. برگزاری کارگاه های آموزشی- فرهنگی، مسابقات فرهنگی،برپایی نمایشگاه فرهنگ ملل و بازدید از آثار باستانی و اماکن دیدنی استان قزوین از دیگر برنامه های این جشنواره برای دانشجویان خارجی بود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها