خبرهای داغ:

افتتاحیه آموزشگاه فنی حرفه‌ای فجر در شهرستان فسا

آموزشگاه فنی حرفه‌ای فجر در روستای جلیان با هدف فراهم نمودن آموزش‌های مهارتی و ارتقای توانمندی اقشار آسیب‌پذیر و امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب برای این قشر مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۴۴۰۵۰
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فسا، مسئول بسیج سازندگی و برخی از مسئولین شهرستانی، آموزشگاه فنی حرفه ای فجر در روستای جلیان با هدف فراهم نمودن آموزش‌های مهارتی و ارتقای توانمندی اقشار آسیب‌پذیر و امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب برای این قشر مورد بهره برداری قرار گرفت.

سرهنگ سامانیان مسئول بسیج سازندگی شهرستان فسا در این خصوص گفت: حدود ۳سال پیش کارگاه خیاطی فجر با حمایت صندوق قرض الحسنه شهید سلیمانی راه اندازی شد و موفقیت های زیادی در حوزه تولید و طراحی کسب کرد و چندی پیش به عنوان تنها نماینده کارآفرین استان فارس در نمایشگاه مشهد شرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت این کارگاه تولیدی و مرکز آموزشی را سر کار خانم فیروزه قوهستانی برعهده دارد، افزود: در راستای توسعه کارآفرینی و مهارت آموزی به اهالی منطقه با همکاری سازمان بسیج سازندگی و فنی حرفه ای ، این مجموعه توانست مجوز آموزشگاه فنی حرفه ای را اخذ نماید.

سامانیان در پایان اظهار داشت: توجه به مناطق آسیب‌پذیر و توانمندسازی آنها ضروری است هم‌افزایی میان بسیج سازندگی و اداره فنی و حرفه‌ای و سایر نهادها و به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد باعث کسب مهارت و ایجاد اشتغال بویژه برای جوانان و بانوان مناطق محروم و کم برخوردار می گردد. نقش آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر انکارناپذیر است و این آموزش‌ها در ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی و تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش نرخ بیکاری نقش مؤثری دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها