خبرهای داغ:

بیانیه مجمع فاطمی و علوی استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب

همدان-به مناسبت هفته عفاف و حجاب مجمع فاطمی و علوی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۴۴۱۶۴
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به مناسبت هفته عفاف و حجاب مجمع فاطمی و علوی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

«قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بمَا یصْنَعُونَ* وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا... وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ»

به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه می‌کنند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زینت خود را مگر مقداری که [طبیعتاً] پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند ... و [شما] ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید تا رستگار شوید» (سوره نور، آیات ۳۰و ۳۱).

یکی از مهم‌ترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع حجاب و عفاف و تبدیل آن به موضوعات مطرح در گزاره‌های دهشت بار شبکه‌های ماهواره‌ای و غربی است که در نهایت باعث سستی و از هم گسیختگی بنیان خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه‌های اعتقادی خانواده مسلمان خواهد شد.

پرداختن به مسئله حجاب و ضرورت پرچم‌داری از فرهنگ ناب فاطمی در عصر امروز، از عمده‌ترین ضرورت‌های فکری و فرهنگی است. در راستای عمل به فرموده خدا در آیه «قل انما اعظکم بواحده» که همه باید برای خداوند به پاخیزیم و اطاعت از امر پیامبر اسلام نماییم که فرمود: «همه ما نسبت به یکدیگر مسئول هستیم» بسیار ضرورت دارد که همه به موضوع عفاف و حجاب و مسائل اخلاقی جامعه بیشتر بیندیشیم و نسبت به جریان فساد و بی اخلاقی ها و سیل خانمان سوز فرهنگ بی‌حجابی و بی‌عفتی که می‌رود تا دامان همه را آلوده سازد و دستورات الهی را به سخره بگیرد بیشتر احساس مسئولیت کنیم.

امروز حجاب و عفاف یک مسئله 100 درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسئولان و از سوی مردم دارد. عرصه فرهنگ حجاب و عفاف بیش از قانون و بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهایی برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه‌مند دارد و باید همه بدان توجه نمایند.

مجمع فاطمی و علوی استان همدان به نمایندگی از دانش‌آموزان سراسر استان تاکید می‌کند که نسل نوجوان و جوان امروز آگاه تر از گذشته گوش به فرمان ولایت هستند تا در برابر تهدیدات جدی دشمن در موضوع عفاف و حجاب با وحدت و همدلی در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف گام برداشته و تهدیدات دشمنان را خنثی نمایند.

والسَّلام عَلیکُم و رَحمة الله و برکاته

سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات