معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خبر داد؛

اجرای طرح سراسری دارویار در البرز/ پرداختی بیماران برای داروهای دارای نسخه افزایش نمی‌یابد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از آغاز طرح کشوری دارویاری از روز پنج شنبه 23 تیر ماه در این استان و تشدید نظارت ها و بازرسی های مشترک با بیمه از داروخانه ها خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۵۳۱۳
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر نفیسه خسروی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از آغاز طرح کشوری دارویاری از روز پنج شنبه 23 تیر ماه در این استان و تشدید نظارت ها و بازرسی های مشترک با بیمه از داروخانه ها خبر داد و گفت: این بازدید ها و نظارت ها در جهت بررسی چالش های موجود سامانه ای و ارائه راهکارهای مشترک و اجرای هر چه بهتر این طرح صورت می گیرد. 

اجرای طرح سراسری دارویار در البرز/ پرداختی بیماران برای داروهای دارای نسخه افزایش نمی‌یابد

وی مطرح کرد: با اجرای این طرح از قاچاق معکوس دارو جلوگیری می شود و داروهای تولید داخل تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و بیماران با نسخه پزشک هیچ گونه افزایش قیمت و پرداختی از جیب نخواهند داشت. البرزنشینان می توانند برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه از طریق سایت بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص داروهای بدون نسخه عنوان کرد: لیست داروهای بدون نیاز به نسخه شامل 119 قلم دارو به تمامی داروخانه ها ابلاغ شده و این داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند‌. 366 قلم داروی پرمصرف و ضروری بیماری های مزمن مانند دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی و ... تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند‌.

دکتر خسروی با تاکید بر اینکه بهره مندی از مزیت های این طرح منوط به ارائه نسخه پزشک است، از البرزنشینان خواست در صورت مشاهده عدم محاسبه قیمت دارو با نسخه ،شکایت خود را به شماره 190، 36155131 و یا 36155301 اطلاع دهند تا به سرعت پیگیری شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها