خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف خزایلی مدیرکل میراث فرهنگی استان در آئین افتتاح سرداب امامزاده حسین(ع)؛

مرمت سرداب امامزاده حسین(ع) قزوین با مشارکت اوقاف و میراث فرهنگی اجرا شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: ترمیم و مرمت بنای مقدس امامزاده حسین(ع) با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین به پایان رسید.  
کد خبر: ۹۴۴۵۴۲۳
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین رونمایی از سرداب امامزاده حسین بن الرضا(ع) با حضور آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سرهنگ برین معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف خزایلی مدیرکل میراث فرهنگی استان در حسینیه امامزاده حسین برگزار شد.

حجت الاسلام مجیدی در این مراسم با اشاره به خدمات خادمین آستان مقدس امامزاده حسین(ع) بیان کرد: همچنان که همه فعالیت های گذشته مجموعه استان برقرار بود و با شیوع کرونا و تعمیر و ترمیم سرداب فعل مضائفی بر فعالیت خادمین آستان بود که همکاری بسیار خوبی با برنامه های اجرایی این مکان مقدس داشتند.

وی گفت: مشارکت در ساخت و ترمیم بنای امامزاده حسین ثابت کرد که دستگاه ها با یکدیگر همراهی داشته باشند و جزیره ای نباشند تا خروجی و نتایج بهتری در توسعه استان حاصل شود و این در ستان امامزاده شکل گرفت و اداره کل اوقاف و اداره کل میراث فرهنگی استان با تعامل کامل اقدامی اساسی و اصولی انجام دادند.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اینکه طی سال ۹۸ برآورد این پروژه ۱۵ میلیارد تومان بود اظهار کرد: سقف دیوارها و ایوان صفوی و گنبد و سرداب به این دیواره اضافه شد و این در حالی است که همه این اقدامات با رقمی حدود سه میلیارد تومان تا امروز انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه اضافه کرد: مشارکت در امر ترمیم و مرمت بنای مقدس امامزاده حسین در استان قزوین نشان می دهد در نظام جمهوری اسلامی همرنگ شدن دستگاه ها اگر در مسیر خدمت به مردم باشد موجب می شود خدمات با هزینه های کمتر انجام شود.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه یادآور شد: اقدام جهت مرمت بنا از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز شد که شامل برداشت و سبک سازی بام به متراژ ۶۰۰ متر مکعب،
برداشت ۶۰ متر مربع کاشیکاری داخل تربت خانه، برداشت سازه بتنی کف تربت خانه به متراژ ۲۲۰ متر مربع، اجرای تثبیت ضریح مطهر، برداشت ۴۲۰ متر مکعب خاکبرداری به جهت احداث سرداب، اجرای کلاف کشی کل بنا و گنبد، می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین اجرای کانال رطوبتی به متراژ ۵۰۰ متر مربع روی بام، اجرای بام سازی ۵۰۰ متر مربع، مرمت و بازسازی ایوان و کاربندی ضلع غربی بنا،
مرمت و بازسازی ۱۲۰ متر سطاح وند و شیروانی، برداشت ۱۱۰ متر مربع نماسازی آجری، اجرا و مرمت ۱۸۰ متر مربع نماهای کاشیکاری، اجرای ۴۸ مار مربع کاشیکاری نمای شمالی، اجرای بندکشی ۱۰۰۰ متر مربع دیوارهای بیرونی، برداشت ۳۴۰ متر مربع سیمان گنبد و کاشیکاری، اجرای زیرسازی و کلاف کشی ۳۴۰ متر مربع گنبد، اجرای کاشیکاری ۳۴۰ متر مربع گنبد می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه یادآور شد: مرمت سرداب از تیر ماه سال گذشته شروع شد. اجرای پی ریزی و شناژ بندی ۷۵ متر مربع، اجرای ستون گذاری و تیرریزی کف تربتخانه، اجرای مش بندی و دال بتنی دو طرف تربت خانه، اجرای ۱۴۰ متر مکعب بارور، اجرای کانال کشی، اجرای کف سازی سرداب، اجرای احداث ورودی از حیاط ضلع غربی، اجرای ۱۶۰ متر مربع کاربندی، اجرای ۷۰ متر مربع ازاره، اجرای ۱۲۰ متر مربع سفیدکاری، طراحی و حجاری و آماده سازی سنگ بارگاه با سنگ مرمر به صورت گره کاری اقدامات صورت گرفته در مرمت این بنای منور است.

حجت الاسلام مجیدی در پایان با اشاره به اعتبار هزینه شده در این بنا گفت: تا کنون برای اتمام این مرحله از طرح سه میلیارد و صد میلیون تومان هزینه شده و دو میلیارد تومان نیز جهت ادامه کار نیاز است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار