خبرهای داغ:
حجت الاسلام مغیثی:

نقش نماز جمعه، نقش بی‌بدیلی است

همدان-امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه نقش نماز جمعه، نقش بی‌بدیلی است، گفت: نماز جمعه محل همه خوبی‌ها است، محل تجمع حزب اللهی‌ها و انقلابی‌ها است و باید به عنوان یک پایگاه فکری به آن نگاه کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۵۵۷۹
|
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و با اشاره به پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی و ۲۶ مرداد ماه ۱۳۵۸ در شهرستان نهاوند به امامت آیت الله محمد علی حیدری اظهار داشت: ۵ مرداد ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

وی افزود: شهرستان نهاوند یکی از شهرستان‌هایی است که در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده و در ۲۶ مرداد ماه همان سال اولین نماز جمعه به امامت آیت الله محمد علی حیدری برگزار شد.

امام جمعه نهاوند در ادامه گفت: مناسبت‌هایی که با اجازه ولایت برگزار شود، منزلت، مقام و موقعیت بسیار بالایی دارد و بالاترین جایگاه را در اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه نقش نماز جمعه، نقش بی‌بدیلی است، اظهار داشت: نماز جمعه محل همه خوبی‌ها است، محل تجمع حزب اللهی‌ها و انقلابی‌ها است و باید به عنوان یک پایگاه فکری به آن نگاه کنیم چراکه نماز جمعه نقش بی‌بدیل دارد.

مغیثی بیان داشت: در واقعه غدیر خم که پیامبر گرامی اسلام(ص) حضرت علی(ع) را به عنوان ولی و وصی خود معرفی فرمودند، کفار فکر می‌کردند که با وفات پیامبر(ص)، اسلام هم می‌میرد، اما با وجود مبارک حضرت علی (ع) ولایت و اسلام به بهترین شکل ممکن به مردم شناسانده شد.

مغیثی با اشاره به بحث ولایت گفت: ولايت فقيه يعني اداره‌  امور جامعه در زمان غيبت امام عصر (عج) توسط فقهايي که بر کتاب و سنت احاطه داشته و داراي شرايطي مانند عقل، علم، توانايي، عدالت و آگاهي به زمان، حـافظ دين و مخالف هواي نفس باشند که ولايت فقيه به اين معنا ضامن اجراي قوانين اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار