خبرهای داغ:
فرماندار اسدآباد خبر داد

تغییر رنگ‌بندی کرونا در اسدآباد به زرد و لزوم رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا

همدان-فرماندار اسدآباد گفت: رنگ‌بندی کرونا در اسدآباد به زرد تغییر پیدا کرده و رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا و استفاده از ماسک الزامی است.
کد خبر: ۹۴۴۵۶۳۷
|
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی شرکائی در جلسه ستاد کرونا ضمن تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا اظهار کرد: رنگ‌بندی کرونا در اسدآباد به زرد تغییر پیدا کرده و رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا و استفاده از ماسک الزامی است.

وی با اشاره به آغاز پیک هفتم کرونا در کشور، افزود: از روز سه‌شنبه تمام دستگاه‌ها باید با رعایت دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک فعالیت خود را آغاز کنند و از ارائه خدمات به کسانی که ماسک نزده‌اند خودداری کنند.

فرماندار اسدآباد گفت: تمام غذاخوری‌ها، رستوران‌ها، اماکن فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی با توجه به رنگ‌بندی‌ها همچنان با ۷۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: تمام واحدهای صنفی و اقامتی موظف هستند نسبت به اخذ کد QR واحد خود اقدام کنند و با واحدهای متخلف حتما برخورد شود .

شرکایی ادامه داد:  برگزاری مراسم ترحیم و نوعید در مساجد شهرستان، چه در شهر و یا روستا با توجه به پیک هفتم کرونا در آرامستان‌ها صورت گیرد .

* افزایش مراجعات سرپایی کرونایی و تعداد بستری اورژانسی

معاون بهداشتی علوم پزشکی اسدآباد نیز در این جلسه گفت: از ۲۴ تیر ماه رنگ‌بندی کرونا تغییر ناگهانی پیدا کرد و بیشتر شهرها زرد و قرمز و نارنجی شده‌اند و تعداد بستری‌ها در کشور افزایش پیدا کرده است.

دکتر عظیمی تصریح کرد: طبق آمار دیروز، از هر ۱۰ نفر که تست سرپایی انجام داده‌اند، تست هشت نفر مثبت بوده است .

وی با اشاره به افزایش مراجعات سرپایی و تعداد بستری اورژانسی گفت: آخرین آمار بستری تا شب گذشته، هشت مورد بوده است که این موارد منفی و مشکوک هستند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی اسدآباد تعداد روزانه مرگ مشکوک در اسدآباد در طول هفته گذشته را یک مورد آقای ۷۶ ساله عنوان کرد و گفت: افراد بالای ۱۸ سال و با بیماری‌های زمینه‌ای در هر سنی و کادر بهداشت و درمان که ۶ ماه از تزریق دز سوم واکسن آنها گذشته باشد، می‌توانند برای دریافت دز چهارم واکسن کرونا به تمام مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشت مراکز بهداشتی اعلام شده از سوی معاونت بهداشت علوم پزشکی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تمام افراد ۱۲ تا ۱۸ سال که بیماری زمینه‌ای دارند نیز برای دریافت دز سوم و در صورتی که ۶ ماه از دز سوم گذشته برای دریافت دز چهارم مراجعه کنند.

عظیمی در پایان با توجه به مناسبت‌های پیش رو و آغاز پیک هفتم کرونا خواهان رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق دز واکسن سوم و چهارم شد و بر واکسیناسیون کودکان، سالمندان، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند تاکید کرد و گلودرد، آبریزش، گرفتگی صدا، خستگی، از بین رفتن حس چشایی و سرفه را از علائم شایع سوش جدید کرونا عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات