خبرهای داغ:
بر گزاری کارگاه گفتمان غدیر وجشن عیدمی‌کنم غدیر خم در سپاه بویین میاندشت

برپایی جشن و کار گاه غدیر شناسی در سپاه بویین میاندشت

برپایی جشن و کار گاه غدیر شناسی در سپاه بویین میاندشت
جشن عید غدیر خم به همراه کار گاه غدیر شناسی ویژه پرسنل ناحیه مقاومت بسیج بویین میاندشت به مناسبت دهه امامت و ولایت با سخنرانی استاد گرانقدر حاج مرتضی احمدی برگزار گردید .
کد خبر: ۹۴۴۵۷۴۶
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بویین میاندشت ،جشن عید غدیر خم به همراه کار گاه غدیر شناسی ویژه پرسنل ناحیه مقاومت بسیج بویین میاندشت به مناسبت دهه امامت و ولایت با سخنرانی استاد گرانقدر حاج مرتضی احمدی برگزار گردید .

موضوع کارگاه :کلام خدا و حب امام در عید غدیر

مباحث مطرحشده در این کار گاه به صورت خلاصه به شرح ذیل میباشد:

مهر ورزیدن و دوست داشتن پیامبر و خاندانش یکى ازاصول اسلام است که قرآن وسنت بر آن تأکید دارند. قرآن کریم در این باره مى‏ فرماید:
«قل إن کان آباؤکم و ابناؤکم و إخوانکم و أزواجکم و عشیرتکم و أموال اقترفتموها و تجارة تخشون کسادها و مساکن ترضونها أحب إلیکم من الله و رسوله و جهاد فی سبیله فتربصوا حتى یأتى الله بأمره و الله لا یهدى القوم الفاسقین»(توبه/۲۴):
بگو اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و بستگان شما و اموالى که بدست آورده‏اید و تجارتى که از کساد آن بیم دارید و مسکن‏هاى مورد علاقه شما، در نظرتان از خداوند و پیامبرش و جهاد در راهش محبوبتر است، در انتظار این باشید که خداوند عذابش را بر شما نازل کند، و خداوند جمعیت نافرمانبردار را هدایت نمى‏کند.
و در آیه دیگر مى‏ فرماید:
«الذین آمنوا به و عزروه و نصروه و اتبعوا النور الذی أنزل معه أولئک هم المفلحون» (اعراف/۱۵۷):
کسانى که به او ایمان آورده‏اند و او را تکریم کرده و کمک نموده‏اند و از نورى که بر وى فرود آمده پیروى کرده‏اند، رستگارانند.
خدا در این آیه براى رستگاران چهار ویژگى مى‏ شمارد:
۱- ایمان به پیامبر: «آمنوا به».
۲- تعزیز و تکریم او: «عزره».
۳- یارى کردن او: «نصروه».
۴- پیروى از نورى (قرآن) که نازل شده است «و اتبعوا النور الذی أنزل معه».
با توجه به اینکه یارى کردن پیامبر در ویژگى سوم آمده است، قطعا مراد از «عزروه» در ویژگى دوم همان تکریم و تعظیم پیامبر است، و مسلما، تکریم پیامبر مخصوص دوران حیات او نیست، همچنانکه ایمان به وى که در آیه وارد شده، چنین محدودیتى ندارد.
درباره محبت به خاندان رسالت کافى است که قرآن آن را به صورت پاداش رسالت (البته به صورت پاداش نه پاداش واقعى) ذکر کرده و مى‏فرماید:
«قل لا أسألکم علیه اجرا إلا المودة فى القربى» (شورى/۲۳):
بگو من براى اداى رسالت خدا از شما پاداشى نمى‏طلبم،جز محبت ورزیدن به بستگان ونزدیکانم .
محبت و تکریم نسبت به پیامبر اکرم(ص) نه تنها در قرآن آمده، بلکه در احادیث اسلامى نیز بر آن تأکید شده است، که دو نمونه آن را یادآور مى‏شویم:
۱- رسول اکرم فرمود: «لا یؤمن أحدکم حتى أکون أحب إلیه من ولده و الناس اجمعین». (۱) هرگز یک نفر از شما مؤمن واقعى نخواهد بود، مگر اینکه من براى او از فرزندانش و همه مردم محبوب‏تر باشم.
۲- در حدیث دیگر مى‏فرماید: ثلاث من کن فیه ذاق طعم الإیمان: من کان لا شی‏ء أحب إلیه من الله و رسوله، و من کان لئن یحرق بالنار أحب إلیه من أن یرتد عن دینه، و من کان یحب لله و یبغض لله» (۲) :
سه چیز است که هر کس داراى آن باشد، مزه ایمان را چشیده است:
۱- آن کس که چیزى براى او از خدا و رسولش گرامى‏تر نباشد.
۲- آن کس که سوخته شدن در آتش براى او محبوبتر از خروج از دین باشد.
۳- آن کس که براى خدا، دوست یا داشمن بدارد

ارسال نظرات
آخرین اخبار