خبرهای داغ:
گزارش تصویری

برپایی جشن غدیر در نجف آباد

جشن غدیر به همت پایگاه خواهران شهیده موسویان حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها و پایگاه برادران حضرت محمد صلی الله علیه واله حوزه امام حسین علیه السلام ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نجف آباد به مناسبت عید امامت، در مسجد حضرت محمد رسول الله برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۴۵۸۱۳
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، حجت‌الاسلام افضل مهمان ویژه این برنامه ضمن عرض تبریک این عید بزرگ گفت:پیامبر صلی الله علیه وآله در سال دهم هجرت برای انجام فریضه حج به مکه عزیمت نموند که مصادف با آخرین سال عمر ایشان بود و بعد از مراسم حج زمان ابلاغ رسالت ایشان فرا می‌رسد.
ایشان بیان نمودند: در اهمیت این رویداد تاریخی همین اندازه کافی است که ۱۱۰ نفر از صحابه این حدیث را نقل کرده اند .یکی از وظایف اصلی ما شیعیان هم نقل واقعه غدیر است تا همگان به اهمیت آن پی ببرند و در واقع تبلیغ غدیر واجب است نسل ما و آیندگان نیاز به تبیین و روشنگری در مسئله غدیر دارند که از وظایف ما می باشد.
در ادامه افزودند:عید غدیر عید بشارت تزکیه و عید تثبیت ولایت و امامت است. اصل اتفاق غدیر قابل انکار نیست و بر اساس مدارک موجود همه به اتفاق آن را تایید می‌کنند. شاعران می‌توانند غدیر را برای مردم و در ابعاد جهانی به درستی معرفی کنند. تبلیغ غدیر واجب است و وظیفه همه ما ایجاب می‌کند هم خودمان بیشتر با ابعاد واقعه غدیر آشنا شویم و هم اینکه برای فرزندانمان اصل واقعه غدیر را به هر زبانی که آنها بهتر متوجه می شوند و درک می کنند بازگو کنیم.
گفتنی است در این برنامه پک های فرهنگی با موضوع غدیر به حاضرین اهدا و برنامه های شاد متنوعی و اجرای گروه سرود و مسابقات فرهنگی و علوی در گروه سنی جوانان و نوجوانان اجرا گردید.
این جشن به همت پایگاه خواهران شهیده موسویان حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها و پایگاه برادران حضرت محمد صلی الله علیه واله حوزه امام حسین علیه السلام ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نجف آباد به مناسبت عید امامت ولایت عید بزرگ غدیر خم در مسجد حضرت محمد رسول الله برگزار گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار