خبرهای داغ:
حجت الاسلام فلاحی:

باید ثبات مدیریتی در استان داشته باشیم

همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ثبات مدیریتی در استان داشته باشیم و مدیران برنامه بلند مدت ارائه دهند.
کد خبر: ۹۴۴۶۰۰۶
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات مجتمع آوینی برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: باید ثبات مدیریتی در استان داشته باشیم و مدیران برنامه بلند مدت ارائه دهند.

وی افزود: ما از انتصاب مدیران جدید گلایه داریم و این قابل توجیه نیست که چرا از نیرو‌های قوی و جهادی برای برخی از انتصابات استفاده نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولتی که امید مردم است باید از مدیران توانمند و انقلابی استفاده کند، نمره بالایی در این انتصابات ندارند، چرا که باید مدیر جدید از مدیر قبلی توانمندتر و جهادی باشد، گفت: ما عملکرد مسئولین را رصد می‌کنیم و فرصت یکساله به هیأت دولت و مدیران استانی داده‌ایم.

وی در خصوص سیاست‌های آبرسانی و مشکلات آن در استان ابراز کرد: یکی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به همدان در سال ۸۳ پروژه تأمین آب پایدار به همدان بود و  پیگیری آب همدان در ۶ سال گذشته، صفر بوده و در بازدید وزیر نیرو از سد، کار شتاب گرفت، اما دوباره کند شد و دوباره پیگیری کردیم که کار باید ادامه یابد و وزیر نیرو هم قبول کرد.

*اصلاح الگوی کشت، باید تجدید نظر شود

فلاحی با بیان اینکه سیاست‌های آبرسانی به شهر‌های مختلف باید بازنگری شود تا خدای نکرده ناچار نشویم با تانکر به روستا‌ها آبرسانی کنیم، عنوان کرد: اصلاح الگوی کشت، حتما باید تجدیدنظر شود و این آبی که قرار است از سد تالوار به همدان بیاید آب پایدار نیست و فقط برای رفع تنش آبی است و ظرفیت آن ۱۶ میلیون مترمکعب سهم آب همدان از این سد است که می‌خواهد ۱۰ شهر و ۱۵۰ روستا در مسیر خود را آبرسانی کند.

وی ادامه داد: اکنون سدسازی منسوخ شده و آبخیزداری در برخی جا‌ها اجرا شده است، حدود ۱۸ روستا در بخش پیشخور، آبخیزداری انجام شده و نتیجه داده است، همچنین آب‌های زیرزمینی بالای ۵۰۰ متر است و بیشتر در استان‌های مرزی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آبرسانی به پیشخور با تانکر انجام می‌شود، اضافه کرد: در این راستا برای نوسازی تانکر‌ها اعتبار درخواست کردیم و ۷۰ میلیارد تومان برای بحث آب پیشخور و ساخت مجتمع‌های آب و مهار آب‌های سطحی و احداث چاه‌ها خواستیم تا مشکل آب‌رسانی را حل کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما آبِ فاضلاب است، گفت: یکی از جا‌هایی که مردم از بهداشت و فاضلاب رنج می‌برند روستا‌های ملحق شده به شهر است و اکنون باید هرچه سریع‌تر انجام شود، خط انتقال اصلی شکل گرفت؛ درکشور اکثرا روستا‌ها بدون فاضلاب هستند؛ فقط حدود ۰.۵ درصد روستا‌ها در کشور فاضلاب دارند.

فلاحی با اشاره به اینکه شهر‌های کوچک هم کنارگذر دارند و باید ساماندهی شوند، ابراز کرد: در همدان به دلیل برداشت غلط، پروژه کنارگذر خوابیده و با وجود اینکه ۱۸ کیلومتر آسفالت سه‌لایه انجام شده باز ۸ کیلومتر مانده بود که با ۲۰ میلیارد تومان تمام شود، اما انجام نشد و در حالی که دو سال پیش با ۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه انجام می‌شد، اما اکنون  ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه لازم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات آینده این شهر، برق است، چون پست‌های جدید برق، احداث نشده و پست‌های موجود هم بیش از ظرفیت خود کار می‌کنند، بیان کرد: درخواست برج‌های خنک کننده به وزیر دادیم تا بیش از این از آب‌های زیرزمینی و منابع استفاده نشود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت معادن در استان همدان عنوان کرد: هیچ نظارتی بر معادن استان وجود ندارد و اگر آن یک درصد سهم دولتی را می‌دادند نیاز به بودجه برای روستا‌ها نبود؛ همچنین با درخواست بنده معادنی که در حوزه انتخاباتی، سهم دولتی خود را ندادند باید کار خود را متوقف کنند.

وی با اشاره به پروژه میدان بار همدان، گفت: در این پروژه سرمایه‌گذار تبریزی ساکن استانبول است و طبق قراردادی که شهرداری با این سرمایه‌گذار بسته باید ۲هزار میلیارد تومان سرمایه بیاورد و این مسئله باید بررسی شود.

فلاحی با اشاره به وضعیت شرکت کیوان، خاطرنشان کرد: یکی از کار‌هایی که در این مدت انجام دادیم پیگیری واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل است که شرکت کیوان یکی از شرکت‌های بزرگی است که بدون نظارت به بخش خصوصی واگذار شده و اکنون فاقد فعالیت است و به جای ۵۰۰ کارگر با ۵۰ کارگر، شرکت خوابیده است و باید شرکت فعال شود چرا که اموال این شرکت کشوری است و باید فرصت شغلی ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات