رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

رویکرد دولت، تکمیل سریع پروژه های عمرانی برای ارائه خدمت به مردم است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: رویکرد دولت در سطح کلان، تکمیل پروژه های عمرانی و آماده سازی آنها برای ارائه خدمت به مردم است و انتظار می رود با مدیریت صحیح هزینه ها و نظارت مستمر، این امر سریع تر محقق شود.
کد خبر: ۹۴۴۶۲۷۷
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «علاءالدین ازوجی» که  ۲۹ تیرماه در کمیته برنامه ریزی شهرستان ورامین سخن می گفت، افزود: با بررسی های انجام شده، شهرستان های تابعه استان تهران از نظر شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و زیر بنایی به نسبت سایر استان های کشور، وضعیت نامطلوبی دارد.

وی گفت: از سالیان گذشته به شهرستان های استان تهران، نسبت به مرکز، کم توجهی شده و جبران این موضوع توسط دولت سیزدهم و نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه، بخش قابل توجه اعتبارات کل کشور از محل درآمدهای استان تهران تامین می شود، یادآور شد: با این حال، سهم اعتبارات تخصیصی استان با نیازهای واقعی تناسب ندارد.

«ازوجی» افزود: شهرستان ورامین در حوزه میراث فرهنگی و صنایع تبدیلی و تکمیلی به صورت نمونه ی استانی مورد مطالعه قرار گرفته تا در این حوزه ها نیز کسب و کار رونق بگیرد.

 

وی افزود: منابع طبیعی فراوانی در ورامین وجود دارد که با ایجاد زیرساخت لازم می توان از این طریق، درآمد پایداری برای مردم ایجاد کرد .

 وی با تاکید بر اینکه اقتصاد استان تهران نقش پیش برنده در رونق اقتصادی کشور دارد، افزود:  ورامین نیز باید نقش خود در این چرخه را حفظ و تثبت کند.

«حشمت الله سلیمانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز گفت:اعتبارات عمرانی شهرستان ورامین نسبت به سال  گذشته ۸۵ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان ورامین از اعتبارات ملی و استانی مشخص شده و در این میان، نقش فرمانداری ها برای توزیع اعتبارات و اولویت بخشی طرح ها، پر رنگ تر خواهد بود.

 

«سلیمانی» تاکید کرد: برخی طرح های شهرستانی دارای اعتبارات ملی بوده که لازم است مدیران شهرستان با پیگیری لازم از ظرفیت اعتباری و ردیف های ملی بهره مند شوند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: صنایع کوچک متعددی در ورامین وجود دارد که انتظار می رود مسئولان با برنامه ریزی صحیح و هدفمند از تسهیلات اشتغال خانگی برای مردم به ویژه بانوان استفاده کند.

«مجید درویشی» فرماندار ویژه شهرستان ورامین نیز گفت: در ورامین حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن و ۱۵۰ هزار اتباع وجود دارد و سرانه های موجود پاسخگوی نیاز این جمعیت نیست.

وی افزود: ورامین  ۱۱۷ اثر تاریخی دارد که شماری از آین آثار به ثبت جهانی و ملی رسیده است. همچنین چهره های فرهنگی، هنری و ورزشی متعددی از ورامین در سطح بین الملل و کشور درخشیده اند، اما فضای خدمت رسانی و حمایت  به علاقه مندان وجود ندارد.

وی یادآور شد: ورامین قطب کشاورزی و دامپروری استان است اما از زیر ساخت لازم برای صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود ندارد و اگر به زیر ساخت ها توجه شود، اتفاقات خوبی در سطح استان و‌ کشور رقم خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان ورامین تاکید کرد: با وجود شهرت محصولات کشاورزی ورامین در حوزه تامین آب کشا‌ورزی مشکل داریم که اگر این مشکل برطرف شود، تمام ظرفیت تولیدی به همراه سرمایه گذاری جدید به میدان می آیند.

 

 

 

ارسال نظرات