فرماندهی انتظامی شرق استان تهران مطرح کرد؛
کد خبر: ۹۴۵۱۹۴۲
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار کیومرث عزیزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: باید به سمت استفاده از اینترنت اشیا برویم، در برخی از کشورها امروز پلیس جریمه راهنمایی و رانندگی نمی‌کند بلکه خودرو، راننده را جریمه می‌کند و در واقع اشیا هستند که ما را مدیریت می‌کنند که قانونمند باشیم و تمکین در برابر مقررات‌ اجتماعی داشته باشیم و اینترنت اشیا در آینده باید بگونه ای در جامعه جاری شود که نیازمند برخورد پلیس و برخورد قضایی نباشیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱هزار و ۴۰۰مورد سرقت داشته ایم که متأسفانه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش سرقت داشته ایم، ۸هزار و ۹۴۳مورد کشف سرقت داشته ایم که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است و به میزان ۸۱درصد سرقت ها نیز کشف شده است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به سرقت احشام، گفت: ۷۴مورد سرقت احشام داشته ایم که ۹درصد افزایش داشته که ۵۸مورد از این احشام سرقت شده کشف شده اند.

وی افزود: بیشترین فراوانی وقوع جرم در شرق استان تهران با موضوع سرقت ۲۰۳۷۷ مورد، درگیری و نزاع ۵۰۸۷ مورد، ۲۶۱۸ مورد جرائم عمومی علیه اموال و اشخاص، ۲۱ هزار و ۶۱۳ مورد دستگیری و در حوزه سرقت ها ۶۲۲۹ نفر، جرائم مالی و فسادی ۸۵ مورد، شرارت ۲۷۰ نفر، مفاسد اجتماعی ۱۱۱۹ نفر، هدایت معتادین به مراکز درمانی ۳۳۵۶ نفر، قاچاقچی مواد مخدر ۸۹ نفر و قاچاق کالا ۱۴۵ نفر و مابقی جرائم ۹۲۴۴ مورد بوده است.

سردار عزیزی گفت: به ازا هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور، ۶۱۸ مورد سرقت رخ می‌دهد که این میزان در شرق استان تهران به ازا هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۰۰ مورد است که از این نظر، شرق استان از وضعیت مناسبی در حوزه سرقت برخوردار است.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

ارسال نظرات