با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛

برگزاری نشست جهاد تبیین با موضوع سیاست های اقتصادی دولت در زنجان

زنجان_با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،نشست جهاد تبیین با موضوع سیاست های اقتصادی دولت در زنجان به همت سازمان بسیج اساتید این استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۳۸۵
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛یکی از اقدامات دولت جدید در بحث اقتصادی که احداث پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان است، شفافیت اقتصادی ایجاد خواهد نمود که نتیجه این کار حذف خود اظهاری مالیات و اعمال مالیات بر سوداگری هاست.

 

برگزاری نشست جهاد تبیین با موضوع سیاست های اقتصادی دولت در زنجان

در همین راستا نشست جهاد تبیین با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با موضوع سیاست های اقتصادی دولت در زنجان به همت سازمان بسیج اساتید این استان برگزار شد.

 

 

در ابتدای جلسه دکتر مصطفی طاهری با اظهار خرسندی برای حضور در این جلسه، به بیان گزارشی در خصوص چهره کلی اقتصاد کشور پرداخت وگفت:در دهه ۸۰ تا سال ۹۰ میانگین رشد اقتصادی ۳/۲ درصد بوده که از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ رشد اقتصادی ما صفر بوده است، در سال ۹۸ نرخ سرمایه گذاری منفی شده و استهلاک از سرمایه گذاری پیشی گرفته و میانگین تورم و کسری بودجه نسبت به چند دهه قبل یک شیب چند برابری پیدا کرده است، همچنین درآمد دولت نسبت به هزینه ها کمتر شده و تقریبا نصف بودجه ۱۴۰۰ به این امر اختصاص یافته است، هزینه ها اجباری بوده در حالی که در آمدی نداشتیم و تنها راه تامین هزینه های دولت نفت بوده که تنها ۱۰ درصد هزینه ها را متحمل می شد.

 

 

وی در ادامه اشاره به تغییر و تحولات دولت جدید به ارز ترجیحی داشتند که اگر مسیر ارز ۴۲۰۰ ادامه میافت انتهای آن ورشکستگی دولت بود، و پیش بینی میشد که اگر کل نفت را هم بفروشیم باز نمی توانستیم ارز را تغییر دهیم،افزود: در حالی که عوارض ورود کالا ها گرانی به کشور متحمل کرد ولی با این حال دولت توانست این شیب را منفی کند چرا که با این کار میخواست که رشد اقتصادی را به ۳/۲ برساند یعنی دهه ۸۰ ولی هم اکنون رشد اقتصادی ما ۳/۶ درصد می باشد.

 

 

 طاهری در ادامه سخنان خود به اقدام دولت جدید در بحث اقتصادی که احداث پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان که شفافیت اقتصادی ایجاد خواهد کرد اشاره و تصریح کرد:نتیجه این کار حذف خود اظهاری مالیات و مالیات بر سوداگری هاست، در حین اینکه سوداگران رشد اقتصادی فراوانی داشتند، مالیات آن ها طبق رشد آنها افزایش نیافته که این طرح زیر ساخت ها را برای جلوگیری از چنین معضلات اقتصادی خواهد ساخت. 

 

 

 

در پایان این جلسه طاهری خواستار یک کارگاه آموزشی برای توضیحات در مورد تبصره ها و قوانین جدید شدند، که مقرر گردید در هفته های آینده این کارگاه به کمک سازمان بسیج اساتید استان برگزار گردد.

 

 

 

 

ارسال نظرات