مستند «حمید چریک» به کارگردانی سیدرضا حسینی محصول گروه مستند روایت فتح روز پنجشنبه ۳۰ تیر از شبکه افق روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۴۵
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مستند «حمید چریک» به کارگردانی سید رضا حسینی محصول گروه مستند روایت فتح روز پنجشنبه ۳۰ تیر ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن در روز بعد ساعت ۱۲ از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

مستند «حمید چریک» روایتگر زندگی پرتلاطم شهید حمید ایرانمنش از شهدای پرورشگاه مرحوم علی‌اکبر صنعتی زاده کرمان است، وی متولد ۱۳۳۴ در کرمان که آغاز نوجوانی‌اش با زمزمه مخالفت علیه حکومت پهلوی توأم بود. همین بلوغ فکری او را به میدان مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی کشاند. وقتی طنین فریادهای الله‌اکبر در آسمان ایران پیچید حمید دیگر احساس تنهایی نمی‌کرد. سپاه خانه اصلی حمید شد و از همین‌جا برای مبارزه با احزاب آتش‌افروز به کردستان رفت. به خاطر شجاعت و جسارتش در مبارزه با این اشرار به او حمید چریک می‌گفتند. ایرانمنش پس از بازگشت از کردستان به جبهه جنگ رفت و در عملیات مختلف شرکت می‌کرد. او با شایستگی تمام فرمانده گردان شد؛ که در نهایت و در عملیات بیت‌المقدس که به آزادی خرمشهر منجر شد شهید ایرانمنش با رزمی متبحرانه در حالی‌که بیش از ۲۰ گلوله به تنش نشسته بود به شهادت رسید.

این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید رضا حسینی محصول گروه مستند روایت فتح است، سایر عوامل عبارت‌اند از مدیر تولید: ابراهیم کاوه، تصویربرداران: احمد خلیل اول، سید هادی حسینی پویا، صدابردار: پرویز رمضانی، دستیاران تصویربردار: امیرحسین حاج محمد حسنی و حسین قدیانی، تحقیق و پژوهش: نوشین خدامی و سید رضا حسینی، طراحی گرافیک: پویا رئیسی و استودیو مصور، تدوین: سید رضا حسینی، دستیار تدوین: فریده سادات حسینی.

ارسال نظرات