مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قم:

اجرای طرح یاوران ولایت در راستای تزکیه نفس دانش آموزان است

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه استان قم گفت: طرح یاوران ولایت به گونه‌ای طراحی شده است که دانش‌آموزان نقش خود را در فضای فرهنگی مدرسه به خوبی پیدا کنند و امور فرهنگی مدرسه سامان‌دهی شود.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۵۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ علی اکبر شفیعی در همایش یاوران ولایت حوزه سه شهید فهمیده آموزش و پرورش ناحیه سه به جایگاه نعمت جوانی در کلام امام علی(ع) پرداخت و گفت: جوانی بهار عمر هر انسان محسوب می شود و در ردیف بزرگترین نعمت های الهی قرار دارد. از این رو کسانی که می گویند جوانی فقط برای تفریح و خوشگذرانی است سخن آن‌ها بیهوده و بی اساس است.

وی جوانی را به میوه رسیده تشبیه کرد و گفت: جوانی میوه ای است رسیده ، در هر سرزمینی فرود بیاید باید آنجا را به بارگاه الهی و مدینه فاضله تبدیل کرد و جامعه انسانی را متحول ساخت.

وی گفت: حضرت امام علی علیه السلام می فرمایید که دل نوجوان مانند زمین خالی است و هر آنچه در آن انداخته شود می پذیرد، حضرت در جایی دیگر می فرمایند ذهن جوان مانند زمین کشتزار می ماند که هرچی در آن بکارید درو خواهید کرد.

شفیعی گفت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در یکی از خطبه‌های نماز جمعه تهران، از جوانان بعد از انقلاب به عنوان "نسل اسلام" یاد کردند. از قشرى که رهبر عادل, دیندار و دین شناس, از وى به عنوان " نسل اسلام " یاد مى کند چه انتظار مى رود؟

وی افزود: انتظار بزرگ و معجزه آسا، انتظار ایثار ، دیندارى و دین شناسى ،جستجو و تحقیق ، خلاقیت و نوآورى ، نواندیشى و بلند اندیشى ، حضور و حماسه آفرینى ، تعهد توإم با تخصص و در یک کلمه در " هسته مرکزى بسیج بیست میلیونى " قرار داشتن و از انقلاب حراست کردن.

وی در ادامه تصریح کرد : حضرت امام على(ع) در خصوص ارزش جوانی مى فرمایند که شیئان لایعرف فضلهما الا من فقدهما: الشباب والعافیه ؛ دو چیز است که قدر وقیمت شان را نمى شناسند مگر کسى که آن‌ها را از دست داده باشد، یکى جوانى و دیگرى تندرستى و عافیت است‌. بنابراین، از سخن امام بدست می آید که خود جوانان هستند که باید از سرمایه جوانى پاسدارى و پاسبانى کنند. اگر خود جوانان، جوانى را پاس ندارند از چه کسانى انتظار مى رود که از جوانى نگهبانى کنند؟.

شفیعی دوره جوانی را فرصت طلایی دانست و در این باره گفت: از فرصت طلایى دوره جوانى به بهترین وجه ممکن باید استفاده کرد. خوب زندگی کنید ، خوب درس بخوانید ، تغذیه خوب داشته باشید ، خوب از فرصت جوانی در راه رسیدن به قرب الهی از طریق دعا ، توسل ، نماز و قرآن خواندن بهره ببرید.

 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی به جوانان توصیه کرد و گفت: جوانی تان را در مسیر خط ولایت ، سربازی امام زمان (عج) و حراست از این انقلاب خرج کنید. یکی از شئون عاقبت بخیری این است که در مسیر ولایت حرکت کنید مثل حاج قاسم سلیمانی که همه وجودش را وقف اسلام و انقلاب و ولایت کرد.

شفیعی تاکید کرد : از جوانی تان لحظه ای نباید غفلت کنید ، چون اگر غفلت کنید از دست دادید تنها چیزى که جاى جبران براى آن باقى نمى ماند از دست دادن فرصت جوانی است. به هر تقدیر تا دیر نشده باید دست و پا کرد و به لحظه لحظه هاى فرصت طلایى دوره جوانى "بوسه " زد و آن را توتیاى چشم نمود و برای رفتن به عرش باید در سنین جوانی برنامه ریزی کرد.

شفیعی در خصوص عامل موفقیت بزرگان گفت: خیلی از بزرگان نظام عامل موفقیت‌شان برنامه‌ریزی درست در سنین جوانی بود. بیشتر مراجع تقلید ما در سنین جوانی مجتهد شدند، سن خیلی از فرماندهان لشکر ما بین ۲۲ تا ۲۷ سال بود که فرماندهی لشکر را برعهده داشتند و در سنین جوانی ره صد ساله را یک شبه طی کردند.

وی افزود: خلاصه کسى را بر بال ملائکه سوار نکردند و به عرش نبردند مگر با استفاده درست از فرصت ها ، براى فراتر از عرش رفتن برنامه ریزى کردند و از نعمت جوانی درست استفاده کردند.

 شفیعی خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: شما دانش آموزان امید انقلاب و امید رهبر فرزانه انقلاب هستید از خود تحقیری و خود کوچک بینی بپرهیزید و جمله حضرت امام راحل که فرمودند " ما می توانیم" باید منش شما باشد و آهنگ حرکت به سوی قله های پیشرفت را طی کنید تا شاهد لبخند بیشتر بر لبان رهبر عزیزتر از جانمان باشیم.

وی ادامه داد: بسیج در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و بسیاری از عرصه‌هایی که برای نظام حیاتی است، حضور چشمگیر دارد، بنابراین باید به وجود دانش آموزان بسيجي افتخار كرد چرا كه بسيجيان اميد و آينده كشور و نظام هستند و آنها را باید به گونه‌ای تربیت کرد، که برای قوام نظام اسلامی و رفع مشکلات کشور پیشگام باشند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه علی ابن ابیطالب(ع) بیان کرد: طرح یاوران ولایت به گونه‌ای طراحی شده است که دانش‌آموزان نقش خود را در فضای فرهنگی مدرسه به خوبی پیدا کنند و برای جذب و عضو گیری دانش آموزان به بسیج جهت فعالیت های فرهنگی مدارس سازماندهی شوند.

وی در ادامه بیان کرد: مدرسه به عنوان پایگاه اصلی تعلیم و تربیت در انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و واحد مقاومت بسیج دانش آموزی در مدرسه به عنوان سنگر فعالیت فرهنگی در مدرسه به کارهای تربیتی و فرهنگی اقدام خواهد کرد.

 شفیعی درباره فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در راستای تبیین گام دوم انقلاب گفت: بسیج دانش‌آموزی به عنوان بستری برای فعالیت آینده‌سازان انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و هر چه دانش‌آموزان روحیه انقلابی بیشتری داشته باشند در مسئولیت‌های آینده خود این ویژگی‌ها را لحاظ خواهند کرد.

شفیعی با بیان اینکه طرح یاوران ولايت، در راستای تزكيه‌ نفس دانش آموزان و دستيابی به اهداف تربيتي اجرا می‌شود، گفت: سنگرهای تعليم و تربيت بايد مستحكم تعبیه شوند، چراكه در غيراين‌صورت زمينه برای نفوذ دشمن فراهم می‌شود.

وی هدف از برگزاری همایش یاوران ولایت را ایجاد آمادگی روحی، احساس مسئولیت پذیری، ارتقاء مهارت‌های مدیریتی و تشکیلاتی به همراه بالا بردن رشد اخلاقی و معنوی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: دوره‌های یاوران ولایت با هدف تربیت فرماندهان و مدیران جوان و نوجوان، ایجاد تحرک و پویایی در واحد‌های مقاومت پیشگام بسیج دانش آموزی، رشد و ارتقای سطح استعداد‌های دانش آموزان نخبه و دارای زمینه پذیرش مسوولیت فرماندهی واحد بسیج دانش آموزی دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه طراحی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار