امام جمعه بخش مرکزی یزد:

تضعیف نیروی انتظامی، تیشه به ریشه امنیت ملی است/ هنجار شکنی در مراسم ثبت جهانی یزد از کم‌تدبیری بود

آیت‌الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: باید از اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با منکرات حمایت کرد و از تضعیف نیروی انتظامی جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۴۴۶۵۸۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه گفت: نگاه به مناسبت‌هایی چون غدیر، مباهله و ترور پیامبر می‌تواند سطحی و گذرا و یا تحلیلی و درس آمور باشد اما با توجه به سفارش قرآن باید نسبت به این حوادث درس بگیریم.

وی نیاز اسلام به تداوم رهبری و خالی نبودن جامعه اسلامی از رهبر، نصب وحیانی رهبر جامعه اسلامی و مشارکت مردمی در نصب وحیانی با توجه به بیعت پیامبر از مردم در واقعه غدیر را از درس‌های واقعه غدیر برشمرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه مباهله پایه و اساس قرآنی جریان غدیر است گفت: از مباهله نیز می‌توان درس‌هایی گرفت اینکه تبلیغ دین و گسترش دین در هر زمان و با هر وسیله مشروع باید انجام داد که پیامبر با قرار گرفتن در جریان مباهله این کار را انجام داد؛ همچنین نگران نبودن کسی که در مسیر حق قدم برمی‌دارد و زیاد بودن فضایل و مناقب امام علی(ع) به‌گونه‌ای که نفس پیامبر شناخته می‌شود از دیگر درس‌های مباهله است.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به روز نزول سوره هل اتی و تکریم خانواده نیز یادآور شد: هیچ بنایی باارزش‌تر از ازدواج و خانواده نیست به شرط اینکه تزویج و خانواده کارکرد خودش را داشته باشد که آرامش یابی، رعایت عفت و پاک‌زیستی، فرزند آوری و فرزند پروری از جمله آنهاست.

وی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه به فرمان امام(ره) ادامه داد: نماز جمعه نماد مقاومت، تقوا و توحید در جامعه، روشنگری و تبیین در جامعه ما است و انتقال مفاهیم ارزشی به جامعه، مطالبه مردمی از دستگاه‌های دولتی، یادآوری مسئولیت‌های مسئولین و تذکر قصورات و تقصیرها از طریق نماز جمعه صورت می‌گیرد و در واقع امام جمعه مؤذنی برای جامعه اسلامی نسبت به هشدارها است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید از اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با منکرات حمایت کرد و از تضعیف نیروی انتظامی در هر زمینه‌ای به خصوص فضای مجازی جلوگیری شود و آن کسانی که درصدد تضعیف قدرت نیروی انتظامی هستند باید بدانند که دارند تیشه به ریشه امنیت ملی خود می‌زنند، به هر حال آنچه خلاف قانون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است باید نیروی انتظامی در این زمینه توجه لازم را داشته باشد.

مدرسی با اشاره به حواشی نامناسب و هنجارشکنی در جریان سالگرد ثبت جهانی یزد گفت: یزد تنها به دلیل خشت و گل به ثبت جهانی نرسید بلکه به دلیل حاکمیت فرهنگ اصیل بومی مذهبی بود و به نظر می‌رسد با تمام تذکراتی که داده شده بود این هنجارشکنی‌ها به دلیل ضعف نظارت، تدبیر و نظارت اتفاق افتاد که باید جبران شود.

وی افزود: اگر چه از مدیریت عالی استان باید به واسطه تذکراتی که دادند باید تقدیر کرد اما مطالبه جدی در این زمینه داریم کسانی که هنجارشکنی کردند نباید دیگر در جریانات هنری نقشی ایفا کنند و یا حضوری داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی تأکید کرد: ما برای معرفی یزد نیاز به اینگونه مراسم لوده نداریم بلکه نیاز به همایش‌های تخصصی و عمومی داریم که کارشناسانی از سایر استان‌ها و کشورها برای معرفی یزد دعوت شوند.

مدرسی با بیان اینکه باید در آستانه محرم صنعت گردشگری مذهبی مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: گردشگری مذهبی با رعایت موازین باید تقویت شود و محرم نماد خوش را حفظ کند البته صنعت گردشگری برای ما یک اصل است اما گردشگری که بتواند فرهنگ ما را به دیگران منتقل کند.

افزایش نهاده‌های دامی و به‌صرفه نبودن پرورش دام و مشکلات این حوزه، تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشن‌ها و مراسمات دهه امامت و ولایت در یزد و لزوم تلاش مضاعف مسئولان در جهت افزایش کیفیت آب شرب و برطرف شدن افت فشار آب در برخی مناطق استان از جمله مباحثی بود که اما م جمعه بخش مرکزی در خطبه‌های خود به آن پرداخت.

ارسال نظرات