مسئول سازمان بسیج مداحان گفت: یکی از کار‌هایی که در محرم امسال انجام می‌شود، جهاد تبیین است که مداحان دسیسه‌های دشمن را به مردم  می‌شناسانند.
کد خبر: ۹۴۴۶۷۰۱
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

یوسف ارجونی مسئول سازمان بسیج مداحان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص "روز بسیج مداحان" و اقدامات این سازمان برای محرم آتی گفت: روز بیست و دوم ذی الحجه روز شهادت شهید میثم تمار است که با روز بسیج مداحان همزمان است. بر همین اساس در مجموعه کشوری سازمان بسیج مداحان اقداماتی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه همایش روز بسیج مداحان در اقصی نقاط کشور در حال برگزاری است، ادامه داد: ۱۵۰ همایش روز بسیج مداحان در کشور برگزار می‌شود. همچنین همایش کشوری بسیج مداحان شنبه ۱ مرداد ساعت ۱۸ در تالار شیخ صدوق آستان عبدالعظیم حسنی برگزار می‌شود.

ارجونی یکی از اهداف همایش‌های روز بسیج مداحان را تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: یکی از دیدگاه‌های حضرت آقا جهاد تبیین است و یکی دیگر از اهداف دیگر این همایش‌ها تجلیل از خانواده‌های شهدا و تبیین مقام شامخ شهدا به خصوص شهدای شاخص قشر مداحان است.

مسئول سازمان بسیج مداحان به شهید شاخص قشر مداحان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: امسال بر اساس پیگیری‌های ما شهید شاخص قشر مداحان شهید علی امرایی از استان تهران معرفی شد که ایشان شهید مدافع حرم و جهادی بودند. از ویژگی‌های ایشان می‌توان کمک‌های مومنانه، محرومیت زدایی، فعالیت در گروه‌های جهادی و مداحی حرفه‌ای را نام برد البته نوشته‌هایی هم درباره دفاع از حریم ولایت دارند.

وی مطرح کرد: همچنین شهدای شاخصی نیز در سطح استان‌ها داریم که در همایش‌های استانی به تبیین شخصیت ایشان و تجلیل از خانواده‌های این شهدای عزیز پرداخته می‌شود. هدف بعدی از برگزاری این همایش‌ها ارتقاء سطح معرفتی، سیاسی، معنوی مداحان نسبت به مسائل روز است.

ارجونی با بیان اینکه اگر بنا باشد که جهاد تبیین را انجام دهیم باید به مسائل روز آشنا باشیم، خاطرنشان کرد: امروز تمامی تلاش دشمن این است که ناامیدی و یأس را در جامعه ایجاد کند و متاسفانه با دروغ و حیله گری در حوزه رسانه و فضای مجازی به دنبال این است که مردم را نسبت به نظام و مسئولین نظام بدبین کنند.

مسئول بسیج مداحان اضافه کرد: یکی از کارهایی که در محرم امسال انجام می‌شود، این است که جامعه ستایشگری در این حوزه تبیین خواهند کرد و دسیسه‌هایی که دشمن انجام داده است را به مردم می شناسانند. یکی از نمونه‌های این جهاد تبیین اتفاقاتی است که در حوزه حجاب اتفاق افتاد. دیدیم که چقدر دشمن تلاش کرد و همه تلاش‌های دشمن به سنگ خورد.

وی به برنامه‌های سازمان بسیج مداحان در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: پرداختن به محتواهای محرم و صفر خصوصاً در دهه اول محرم از برنامه‌های همیشگی ما است که بحث بایدها و نبایدهای عزاداری سیدالشهدا (ع) است. ایجاد همدلی و تعامل بین مداحان پیشکسوت اساتید و مداحان جوان از دیگر اقدامات ما است که مثل سال‌های گذشته پیر غلامان و پیشکسوتان برای پیش خطبه‌های جلسات روضه استفاده شوند. و این عزیزان تکمیل شدند.

ارجونی با بیان اینکه بالا بردن روحیه حماسی، خودباوری و ولایتمداری از موضوعاتی است که توسط مداحان در این ایام دنبال می‌شود، ادامه داد: کتاب باب الحسین نیز توسط سازمان بسیج مداحان آماده شده که این کتاب از ۳۰۰ سبک به دبیرخانه ارسال شده که سبک‌های تولیدی هستند و اکثریت این اشعار و سبک آن مربوط به مداحان و استانی می‌شود، تدوین شده است که در اختیار جامعه ستایشگری جهت استفاده در دهه اول محرم قرار می‌گیرد. این کتاب امروز در تالار شیخ صدوق رونمایی می‌شود.

ارسال نظرات