خبرهای داغ:

پوشش و حجاب، میراث ملی و یادگارتمدن چند هزارساله ایران

در نقش هایی که در ایران باستان برجای مانده هیچ صورت زنی دیده نمی شود. لازم به ذکر است تخت جمشیدی که بیانگر تاریخ ایران ماست با قدمتی چند هزار ساله چرا در آن عکس یک زن برهنه کنده کاری نشده است ؟ آیا این نشانگر وجود فرهنگ حیا در اجداد ما نیست این پشتوانه چند هزار ساله فرهنگی و فکری، رسم و رسومات ما ایرانی ها نه از صد سال و دویست سال پیش که از چند هزار سال پیش پایه گذاری شده است
کد خبر: ۹۴۴۶۸۱۶
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج - از لرستان -فتانه حاصلی القاص آباد:
« واذاسالتموهن متاعافاسالوهن من ورائ الحجاب»(آیه ۵۳سوره احزاب) حجاب تنها یک دستورالعمل دینی ووظیفه شرعی برای یک زن مسلمان نیست بلکه ازنیازمندیهای اجتماعی هرجامعه انسانی است که نبود آن وعدم رعایت آن آثار مخربی درفرهنگ عمومی اجتماعی، اقتصاد وسیاست برجامی گذارد. یکی ازافتخارات تمدن ایران نسبت به دیگرتمدنها همین بحث پوشش زنان ایرانی است آن زمانی که عرب هاوغربی هادرجاهلیت به سرمی بردند زنان ایرانی محجوب و با حیا بودند، فرهنگ برهنگی که همان فرهنگ حیوانات است فاجعه ای است که درهمین چند سال ازفرهنگ غربی به مشرق زمین راه یافته است. چادرو پوشش میراث ملی و یادگارتمدن چندهزارساله ی ایرانی است ویل دورانت تاریخ نگارآمریکایی می گوید:
در نقش هایی که در ایران باستان برجای مانده هیچ صورت زنی دیده نمی شود. لازم به ذکر است تخت جمشیدی که بیانگر تاریخ ایران ماست با قدمتی چند هزار ساله چرا در آن عکس یک زن برهنه کنده کاری نشده است ؟ آیا این نشانگر وجود فرهنگ حیا در اجداد ما نیست این پشتوانه چند هزار ساله فرهنگی و فکری، رسم و رسومات ما ایرانی ها نه از صد سال و دویست سال پیش که از چند هزار سال پیش پایه گذاری شده است .
آن وقتی که نه انگلیسی در کار بود و نه آمریکایی فرهنگی متعالی که اسلام هم بر خیلی از آنها مهر تایید زد حالا در این صد سال اخیر به افکار عمومی ما تلقین می کنند که اگر می خواهید پیشرفت کنید باید شبیه به غربی ها باشید راه پیشرفت تقلید از ظواهر غربی هاست که برهنه شوید که فلان طور لباس بپوشید، چرا تقلید از دانش را ترویج نمی کنند? چرا با پیشرفت علم در کشورهای اسلامی مقابله می کنند? همین علوم هسته ی خودمان چرا تمام تلاششان را می کنند تا ما در این علوم رشدنکنیم؟ از پیشرفت علمی و اقتصادی ما جلوگیری می کنند از پیشرفت نظامی ما جلوگیری می کنند ولی هزاران دقیقه فیلم مستهجن جنسی را رایگان به اینترنت تزریق می کنند فرهنگ برهنگی را تزریق می کنند فرهنگ غلط بی عفتی و بی حجابی را به پسران و دختران ما تزریق می کنند .
زن در غرب وسیله ای شده برای فروش کالا، و هر چیزی که بخواهند بفروشند آن را با عکس نیمه لخت از زنان تبلیغ می کنند اهانتی از این بالاتر در ایران باستان زنان اشراف همه با حجاب بودند ولی زنان طبقات پایین و زنانی که جایگاه اجتماعی نداشتند بی حجاب در جامعه حضور پیدا می کردند اسلام این تبعیض را کنار گذاشت و گفت همه زنان باید با حجاب باشند همه باید از این کرامت برخوردار باشند .
این تکریم فقط متعلق به اشراف نیست مگی دختر ۲۰ ساله ای از آمریکاست ، مقاله ای را به نام« هنر عفت»نگاشته است او در آغاز می گوید: به آسانی نمی توان کاری کرد که دیگران به عقاید و ارزش های شما توجه کنند من دامن های بلند و لباس هایی دکمه دار می پوشم تا این پیام را به دیگران بدهم که شخصیت من فقط در ظاهرم خلاصه نمی شود..
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

ارسال نظرات
آخرین اخبار