خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین آماده همکاری با اداره کل فنی حرفه ای استان در راستای اشتغالزایی و تحقق راهبرد است.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۱۸
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و سید محمود عرب مدیرکل فنی حرفه ای استان قزوین تفاهم نامه مشترک با هدف مهارت آموزی به سربازان و افزایش توانمندی آنها جهت ایجاد اشتغال پس از پایان خدمت مقدس سربازی در راستای تحقق راهبرد سال به امضا رسید. 

سردار آتانی در این جلسه بیان کرد: خوشحالیم که در جمهوری اسلامی ادامه غدیر بزرگ هستیم و با تشکیل حکومت اسلامی کارهای ماندگاری را انجام داده‌ایم. یکی از این کارهای ماندگار جمهوری اسلامی در حوزه جوانان و اشتغال‌آفرینی جوانان است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در ادامه با اشاره به اینکه جریان غدیر مشمول زمان و مکان نبوده و تا جهان باقیست، جریان و اثرات این اتفاق بزرگ ادامه دارد اظهار کرد: نوع مخالفت با غدیر امروز به شکل دیگری رخ داده و با توجه به اینکه اهمیت غدیر بارها از سوی مقام معظم رهبری بیان شده باید مراقب باشیم که با تبیین جایگاه غدیر مانع سکون این جریان مهم شویم چرا که غدیر، استمرار امامت و رهبری در جامعه است.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال جوانان گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان سکان‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی و دنیای اسلام، طی هفت سال به روشنی، نگرانی‌های خود را در حوزه اشتغال و کارآفرینی بیان کرد. دغدغه ایشان، توجه به اشتغال و تولید است. در مقطع حساس کنونی، با توجه به تهدیدات متصور همه جنگ‌های پیرامون کشور و درگیری یکی از پنج قدرت جهان به جنگ، هیچ کدام نگرانی برای مقام معظم رهبری نیست بلکه توجه به اشتغال دانش بنیان، دغدغه ایشان است.

سردار آتانی عنوان کرد: توجه مقام معظم رهبری به مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و خدمت مقدس سربازی در مدت‌زمان هجده تا بیست و چهار ماه است تا سربازان طی این مدت به مهارت‌آموزی بپردازند چرا که از نگاه ایشان، امروز سرچشمه توان ملی، جوانان هستند و در مبحث مهارت‌آموزی سربازان، باید سعی کنیم با توجه به سلیقه و استعداد سربازان، آموزش های کاربردی به آنها بیاموزیم تا هر یک به عنوان فردی مستقل، توانمندی ایجاد اشتغال برای خود را داشته باشند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه یادآور شد: ما در حوزه صنعت بازدیدهای میدانی داشتیم و حتی در برخی موارد مشکلات مراکز و واحدهای تولیدی که به دلیل برخی مشکلات نیمه تعطیل و تعطیل بودند را احصا و با رفع مشکلات به همراه دستگاه های متولی هر حوزه، این واحدها را به چرخه تولید بازگرداندیم و این در حالی است که اغلب واحد‌های تولیدی نیازمند نیروی کار با معلومات و با کیفیت هستند و اعلام کردیم که آمادگی کمک به حوزه تولید در سپاه وجود دارد. 

وی تصریح کرد: امروز باید صادقانه برای جوانان این فضا را ایجاد کنیم که ما آماده ایم تا به شما حرفه و مهارت را بیاموزیم اما پیش از هر کاری باید فرهنگ مهارت آموزی در جامعه نهادینه شود که متاسفانه هنوز این فرهنگ در جامعه ایجاد نشده است. لذا سربازان نیز باید به صورت میدانی آموزش ببینند و به خدمات نظام در حوزه اشتغال آفرینی امیدوار باشند.

سردار آتانی در پایان عنوان کرد: در حوزه مهارت آموزی به سربازان ما آمادگی و امکانات لازم را داریم لذا ما در ایجاد مهارت آماده همکاری با فنی حرفه ای هستیم. بنا داریم تغییر ایجاد کنیم و این نگاه امروز همه مسوولان به جامعه است. لذا ما مشکلات را احصا کردیم و درصدد حل آن هستیم. ما همه با هم هستیم لذا موفقیت ها مشترک است و این موفقیت ها موجب توسعه نظام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امروز باید تلاش کنیم تا سربازان عزیز را با عمل خودمان به زندگی امیدوار کنیم و مجموعه سپاه استان در راستای اشتغالزایی، از هیچ ظرفیت و آمادگی دریغ نمی کند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها