استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر یک از مهارت آموزان فنی حرفه ای که قصد ایجاد اشتغال دارند می‌توانند تا ۱۰۰ میلیون تومان وام کم بهره با معرفی به بانک های عامل دریافت کنند.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۹۴
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسین مدرس خیابانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز فنی حرفه ای شماره یک زاهدان ضمن تبریک هفته مهارت آموزی اظهار داشت: ۲ سطح مهارت آموزی در حوزه مسکن و خودرو جز سیاست های اصلی ما در استان محسوب می شود.

وی افزود: هدف ما در حوزه فنی حرفه ای استاد کار کردن افراد است تا بتوانیم در پروژه‌های مختلف از این ظرفیت استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به ظرفیت مرز و پهناور بودن استان و نیاز به ترانزیت کالا و حمل بار ایجاد مجتمع تعمیرگاهی خودرو ضروری است که باید در این زمینه به کارآموزان آموزش داد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز یک مدل ترکیبی از همکاری استاد کاران و کارآموزان صورت گرفته؛ تاهم تعمیرات خودرو از سوی استادکاران انجام شود و هم شاگردان مهارت کسب کنند.

مدرس خیابانی اذعان کرد: مرکز فنی حرفه ای در مشاغل مختلف از جمله دانش بنیان، کشاورزی و گیاهان دارویی در حال تربیت کارآموز است که هر کدام از این کارآموزان می توانند کسب و کار خاص خود را شکل دهند.

وی تاکید کرد: امروز باید روی مهارت آموزی افراد کار کنیم چرا که مدارک دانشگاهی صرف دیگر کاربردی ندارند.

استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما در استان ساخت مدارس شبانه روزی و هنرستان کار و دانش است چرا که بخش عمده‌ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان رشته های غیر مهارتی هستند که بازار کاری ندارد.

ارسال نظرات