برگزاری کاروان دو روزه انتقال فناوری پهبادها در کشاورزی

فاضلی گفت: این کاروان که به منظور استفاده از تکنولوژی پهبادها و نانوکودهای دانش بنیان در کشاورزی برنامه ریزی شده در روز اول در باغات پسته منطقه کورین شهرستان زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۹۶
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،منصور فاضلی، رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهید خیابانیان زاهدان گفت: این کاروان که به منظور استفاده از تکنولوژی پهبادها و نانوکودهای دانش بنیان در کشاورزی برنامه ریزی شده در روز اول در باغات پسته منطقه کورین شهرستان زاهدان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این دوره معاونین، مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان و مدیران جهادکشاورزی شهرستانهای حوزه سیستان، خاش، تفتان و میرجاوه بهمراه کارشناسان مراکز ترویج کشاورزی این شهرستان ها، مراکز خدمات غیر دولتی و اعضای سازمان نظام مهندسی
حضور دارند.

 فاضلی افزود: آموزش کاربرد نانو کودها و سموم طبیعی سازگار با محیط زیست جهت کنترل پسیل پسته و کنه خرما توسط پهبادها در شهرستان های زاهدان و میرجاوه طی روزهای سوم و چهارم مرداد ماه انجام می‌شود.

این مسئول مزیت های مهم کاربرد پهباد در کشاورزی را کاهش فوق العاده مصرف کود، سم، آب، اشتغال زایی و همچنین صرفه جویی در زمان برشمرد.

ارسال نظرات