در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام مطرح شد:

فلسفه قیام عاشورای حسینی امر به معروف و نهی از منکر بوده است

جلسه هماهنگی دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر با حضور حجه الاسلام «محمود حاتمی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام و مسئولین ادارات و نهادی فرهنگی استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۳۵
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: دهه اول محرم الحرام به عنوان دهه  امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که در این دهه ویژه برنامه های  متنوع فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر رد سطح مناطق مختلف استان برگزار می شود.

فلسفه قیام عاشورای حسینی امر به معروف و نهی از منکر بوده است

« حجت الاسلام« محمود حاتمی» با بیان اینکه افراد متخصص و دلسوز باید سکان مدیریت امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده گیرند، افزود:  برجسته ترین فرد عالم یعنی حضرت امام حسین(ع) برجسته ترین انگیزه خود را از قیام حسینی احیای امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده اند و در این زمینه نیز لازم است در آستانه ماه محرم، برنامه ریزی های لازم با محوریت برگزاری برنامه های متناسب با این ایام اجرا شود.

 

وی با بیان اینکه فلسفه قیام سید الشهداء (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، یادآور شد:  فریضه امر به معروف و نهی از منکر از محرم جدا نیست و قرابت نزدیکی بین محرم و این فریضه الهی وجود دارد و در این راستا نیز ولایتمداری، امام شناسی و احیاء ارزش‌های اسلامی که از اوجب واجبات در شرایط کنونی است بایستی محور برنامه ها و فعالیت های دستگاه ها و نهادهای مختلف قرار گیرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت گروه های مردمی، هیئت های مذهبی و ائمه جمعه و جماعات، فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغی در سطح شهر، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه و غرفه های فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، توزیع محصولات فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و عاشورایی در بین مردم از برنامه های دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری است.

 

گفتنی است در این نشست، مدیران، مسئولان و نمایندگان ادارات و دستگاه های اجرایی استان در خصوص برنامه های اجرایی در دهه اول محرم با هم بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظرات