کارشناس مسائل مذهبی گفت: زنده نگه داشتن ماه محرم زمینه احیا امریه معروف و نهی از منکر است و وظیفه همه است که در این راستا تلاش کنند.
کد خبر: ۹۵۲۷۹۲۸
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی احمدیان کارشناس مسائل مذهبی  با تأکید بر این‌که مواظبت از رعایت موازین بهداشتی توسط مردم در هیئات وظیفه مسئولین هیئات مذهبی است، گفت: بر همه لازم و وظیفه است که در ضمن رعایت تمامی اصول مطابق با فرهنگ اسلامی عزاداری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام را باعظمت برگزار کنند چرا که دهه محرم ایام بسیار مهمی در حفظ و نشر دین اسلام است.

 وی اظهار کرد: حضرت اباعبدالله (ع) مظهر فداکاری، عزت و حماسه بوده و خون مقدس خود و یاران باوفایش را در راه خدا اهدا کرد و جزء اولیای الهی است که حب نسب ایشان، همان حب به خداوند متعال است.

 امام‌جمعه موقت ایوان با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید در توسلات خود همراه با وسیله باشید، افزود: عزاداری برای امام حسین (ع) به‌مثابه دفاع از خط مقاومت، دین و قرآن است، اگر این مسئله کم‌رنگ شود موجب فراموشی فداکاری‌ها و جهاد در راه خدا خواهد شد.

 احمدیان با اشاره به اهمیت تداوم کمک‌های مؤمنانه، ادامه داد: اطعام فقرا در قالب جمع‌آوری کمک به نیازمندان از برکات محرم و صفر است که در توزیع نذورات بایستی دقت شود که به دست نیازمند واقعی برسد.

 وی با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در معرفی حماسه عاشورا به جهانیان، بیان داشت: در عزای امام حسین (ع) ما معارف الهی و دین را می‌شناسیم و مخالفت با آن، مخالفت با خط هدایت مردم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار