دستیار رسانه ای و مدیر ارتباطات رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: در رسانه‌ ها ضمن مطالبه گری و انتقاد سازنده باید به گونه ای صحبت کنیم که بدخواهان از آن سوبرداشت نکنند و ناامیدی تزریق نشود.
کد خبر: ۹۴۴۷۳۰۴
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج،   به همت سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه و مطبوعات شهر یاسوج، نشستی با دستیار رسانه ای و مدیر ارتباطات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در این نشست سردار زمانی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال از خدمت خود را در عرصه رسانه سپری کرده اظهار کرد: برای پی بردن به رسالت اصحاب رسانه می‌بایست به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد زیرا قرآن کامل ترین و منطقی ترین رسانه است.

وی گفت: ما باید چگونگی حرف زدن را یاد بگیریم که این چگونه حرف زدن و چه حرف زدن و چه زمانی حرف زدن؛ نقطه مغفول وضعیت فعلی کشور است.

این مسئول در ادامه با بیان آیاتی از سوره طه و مکالمه خداوند با حضرت موسی (ع) گفت: هدف از حرف زدن پروردگار با حضرت موسی این بوده که چگونگی خوب حرف زدن نوع بشر با یکدیگر را یاد دهد اینکه چگونه با یکدیگر به درستی صحبت کنیم.

این مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خداوند در قرآن کریم با زبان ساده با پیامبر خود حضرت موسی حرف می‌زند و رسانه هم باید درست حرف زدن را در جامعه ترویج کند اینکه چگونه حرف بزنیم تا همه حرف ما را بفهمند و به گونه ای سخن بگوییم که مقابله تلقی نشود.

زمانی افزود: خبر را باید صحیح منتشر کنیم و هرگاه به موضوعی یقین پیدا کردیم آن موضوع را خبری کنیم.

دستیار رسانه ای و مدیر ارتباطات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهارات خود در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه اگر مقام و مرتبه خود را بداند جایگاهی بالاتر و بلندتر از جایگاه کنونی برای خود متصور خواهد شد.

زمانی با بیان اینکه وظیفه حق طلبی و شفاف سازی در رسانه داریم گفت: در بحث رسانه‌ای  اغماض نداشته باشیم اما باید به گونه ای صحبت کنیم که بدخواهان نظام از آن برداشت سوء نکنند.

وی با تاکید بر این که معتقد به سانسور نیستیم و رسانه هم وظیفه ای دارد که بگوید تا مشکلات برطرف شود یادآور شد: اما نباید طوری حرف بزنیم که این حرف توسط دشمنان مورد سوء استفاده قرار گیرد و موجبات ناامیدی را ایجاد کند.

به گفته زمانی رسانه باید دلسوزانه و سازنده حرف خود را بزند رسانه ها وظیفه دارند هر کجا مشکلی و نقصانی دیدند تذکر دهند اما به گونه ای نباشد که روی درختی نشسته باشند و شاخه های زیر پای خود را قطع کنند.

زمانی گفت: با حوصله امروز دیگر مانند گذشته نیست که مردم از سر تا ته روزنامه‌ها و حتی کل مطلب یک خبر را بخواندند. مردم بیشتر به تیتر و لید توجه می کنند بنابراین باید تیترهایی انتخاب کنیم که مردم با خواندن آنها به اشتباه نیفتاده و عجولانه و هیجانی قضاوت نکنند. باید بر روی حرف اول دقت لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی برای همه آحاد جامعه است یادآور شد: انتقاد به جا و لازم است اما نباید اجازه داد که دشمنان اطراف ما از آن بهره برداری سوء کنند به گونه‌ای کار خبری انجام دهیم که مردم به جای مراجعه به رسانه‌های بیگانه به رسانه‌های داخلی اعتماد لازم را داشته باشند همچنان که رهبری فرمودند جنگ رسانه است.

این مسئول به جهاد تبیین مورد اشاره مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و گفت: نباید فقط بگوییم که جهاد تبیین مهم است بلکه باید گفت که چه کاری در زمینه جهاد تبیین تاکنون انجام داده ایم.

این مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: امروز ما باید افکار شهید سلیمانی را به نسل آینده تحویل دهیم باید با جهاد تبیین اجازه ندهیم شهید سلیمانی را برای آینده تحریف کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسانه ها را حمایت می‌کند و حمایت از آنها پاسداری از انقلاب است به برخی از دغدغه‌های رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتصابات قومی و قبیله ای اشاره کرد و گفت: معتقدیم که در انتصاب‌ها باید شایسته‌سالاری مدنظر قرار گیرد و شایسته‌سالاری نباید فقط لقلقه زبان ها باشد بلکه باید در عمل این کار را انجام دهیم.

این مسئول با بیان اینکه نباید منتظر باشیم که این وضعیت یک شبه برطرف شود گفت: شک نداریم آیت الله رئیسی بنای سامان دادن به مدیریت ها را دارند.

وی همچنین از مدیریت های فرهنگی در استان خواست تا به حمایت رسانه‌ها رفته و به آنها پر و بال دهند تا رسانه ها هم بتواند حرف مردم را زده و مطالبه گری کنند.

زمانی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد ۲۸ دستگاه و نهاد فرهنگی در کشور وجود دارد یادآور شد: نباید این دستگاه ها به مانند مجمع‌الجزایر اقدام کنند.

پیش از اظهارات این مسئول سرگرد پاسدار فخرالدین رضایی مسئول سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از آخرین وضعیت رسانه و خبرنگاران استان ارائه کرد و بخشی از اقدامات بسیج رسانه استان در بخش های آموزشی،خدماتی و رفاهی به اصحاب رسانه را بیان نمود.

هم چنین تعدادی از رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان دغدغه های خود در زمینه عدم حمایت از رسانه ها در استان وضعیت نامناسب معیشتی خبرنگاران در کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.

گفتنی است خبرنگاران از اقدامات بسیج رسانه سپاه فتح تشکر کردند. هم چنین آن ها از وضعیت انتصابات در استان به شدت گلایه‌مند بودند و اعتقاد داشتند که می بایست انتصاب مدیران تنها بر اساس شایسته‌سالاری صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات