خبرهای داغ:

کارشناس خانواده: بقای نظام اسلامی در حفظ بنیان خانواده و باورهای دینی است

حجی پور گفت: بقای جمهوری اسلامی در حفظ نهاد خانواده و باورهای دینی است که امروز دشمن با هدف گرفتن بنیان خانواده و رواج آسیب های فرهنگی بدنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۴۷۳۹۳
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج - خراسان جنوبی: صغری حجی پور کارشناس خانواده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: داشتن عفت و حیا یک مقوله دو طرفه است؛ خانم ها و هم آقایان را شامل می شود و تنها مختص بانوان نیست.
وی عنوان کرد: قوانین ما در زمینه حجاب و عفاف کامل و جامع است اما متاسفانه در اجرای آن دچار مشکل هستیم.
این کارشناس خانواده گفت: داشتن پوشش و حجاب مناسب در جامعه و محل کار برای آقایان و خانم ها لازم و ضروری است و جز این را نه شرع و نه عرف نمی پذیرد.

حجی پور با بیان اینکه رعایت عفت و حجاب مطالبه عمومی است، ادامه داد: متاسفانه منشا بسیاری از بی عفتی ها و بدحجابی ها از سوی مردها نشات می گیرد.
این کارشناس خانواده اظهار داشت: عفاف از حجاب بالاتر است و تاکید اسلام بر داشتن حجاب برای رسیدن به عفت و حیا است.
وی ادامه داد: داشتن حجاب و عفاف تنها در نوع پوشش و ظاهر خلاصه نمی شود بلکه نمود عفت در رفتار، نگاه و عملکرد فرد بایستی نمایان باشد.
حجی پور افزود: بی عفتی و بی حجابی سرچشمه بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی است که مهمترین آنها خیانت و از هم پاشیدگی بنیان خانواده است.
وی با تاکید بر اینکه نهادهای فرهنگی برای رسیدگی به امور جوانان وقت بگزارند، افزود: متاسفانه عدم نظارت بر فضای مجازی، عدم رعایت قوانین فرهنگی و اجتماعی منجر به آسیب های فرهنگی و تربیتی فراوانی در جامعه خصوصا در بین جوانان شده است.
این کارشناس خانواده عنوان کرد: بسیاری از خانواده ها بدون هیچ گونه نظارتی فرزندان خود را در فضای مجازی و حقیقی رها کردند بی اطلاع از اینکه این غفلت چه آسیبی به فرد می زند و او را به دام های انحرافی دشمنان می اندازد.
وی عنوان کرد: زمانیکه قبح گناه بریزد دیگر نصیحت و صحبت برای رهایی از آن اثری نخواهد داشت.
حجی پور اظهار داشت: بقای جمهوری اسلامی در حفظ نهاد خانواده و باورهای دینی است که امروز دشمن با هدف گرفتن بنیان خانواده و رواج آسیب های فرهنگی بدنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است.
این کارشناس خانواده افزود: بسیاری از افراد با خودنمایی ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند و متاسفانه جوانان با ظاهرسازی و بی عفتی در جامعه فقط خود را به انحراف کشانده و از ازدواج سالم و بهنگام دور می مانند.
وی بیان کرد: زیبایی حقیقی با خودنمایی و زیبایی ظاهر بدست نمی آید بلکه با زیبایی درونی و باطن و عمل به فرمایشات اللهی حاصل می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
 
ارسال نظرات