خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع):

رویکرد دوره توانمند سازی تسهیلگران صندوق های قرض‌الحسنه، تبیین زنجیره ارزش رسته های شغلی مزیت دار استان است

هنری گفت: دوره توانمندسازی تسهیلگران صندوق‌های قرض الحسنه، جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی استان با هدف تبیین زنجیره‌های ارزش رسته‌های اشتغال در قالب رسته‌های شغلی مزیت دار استان برنامه ریزی شده که با حضور اساتیدی که در این دو روز حضور دارند انجام میشود.
کد خبر: ۹۴۴۷۴۲۵
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان امروز در همایش دوره توانمندسازی تسهیلگران صندوق‌های قرض الحسنه، جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی و مسئولین بسیج سازندگی استان، گفت: در راستای توانمند سازی فعالان اقتصاد مقاومتی و مسئولان بسیج سازندگی شهرستان‌ها و جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی که در اجرای ماموریت‌های اشتغال و توانمندسازی ما را همراهی می‌کنند همایش دو روزه‌ای با حضور ۱۳۰ نفر از فعالان اقتصاد مقاومتی مسئولان سازندگی و جهادگران و تسهیلگران سطح استان در بیرجند برگزار شد.

وی گفت: با توجه به اینکه زحمت اصلی اجرای ماموریت‌ها را در کف میدان در روستا‌ها و مناطق مختلف این افراد متحمل می‌شوند هماهنگی اجرای ماموریت‌های بسیج سازندگی در حوزه اشتغال را با محوریت کار تسهیلگری در نقاط مختلف توسط این افراد انجام می‌شود.

هنری بیان کرد: تا کنون بیش از ۴۷۸ صندوق قرض الحسنه با هماهنگی این افراد در روستا‌ها و مناطق مختلف حاشیه شهر‌ها با محوریت مساجد تشکیل شده و تمام فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف اشتغال از آموزش توانمند سازی تامین تسهیلات و منابع مالی و به بازار رسانی با پشتیبانی از این صندوق‌ها انجام می‌شود.

هنری با بیان اینکه برای هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای برنامه‌های اشتغال این دوره برنامه ریزی شده، گفت: در این دوره با حضور کارشناسان دستگاه‌های مختلف اجرایی است که برنامه‌هایی به صورت مشترک دنبال خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین در این دوره تبیین زنجیره‌های ارزش رسته‌های اشتغال در قالب رسته‌های شغلی مزیت دار استان برنامه ریزی شده که با حضور اساتیدی که در این دو روز حضور دارند انجام می، شود و در نهایت مسابقه‌ای برای طراحی اقدام و عمل در روستا‌ها در حوزه اشتغال بر مبنای زنجیره ارزش برگزار می، شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: نگاه ما در حوزه اشتغال این است که کار به صورت فرآیند زنجیره‌ای دنبال شود و در هر حوزه‌ای که مشکل دارند موضوع را مرتفع کنیم.

وی مطرح کرد: امسال هم در قالب تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ در سطح استان ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مجموعه بسیج سازندگی اختصاص پیدا کرده و برنامه ریزی برای اجرای این طرح و هدایت هدفمند این تسهیلات در قالب این نشست دو روزه دنبال خواهیم کرد.

هنری مطرح کرد: در قالب طرح مشترک با شرکت توزیع برق استان در راستای ایجاد تهیه و نصب پنل‌های خورشیدی در سطح استان است و با هماهنگی‌ها با مجموعه دستگاه‌های اجرایی، سهمیه ۲۹۰۰ پنل خورشیدی به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی ادامه داد:: تسهیلاتی قرض‌الحسنه اختصاصی هر پنل ۱۲۰ میلیون تومان است که انشاالله این هم یک کار جهادی در این حوزه خواهد بود چراکه تاکنون در سطح استان کمتر از ۵۰۰ پنل نصب شده و در قالب یک کار جهادی و انقلابی با حضور همه و همراهی دستگاه‌های مرتبط این امر در سال جاری محقق خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: پنل‌های خورشیدی با اولویت مناطق محروم و روستایی پیش بینی شده و محدودیتی برای واگذاری نیست.

وی افزود: در هر شهرستان و روستایی بر اساس امکان سنجی که از طریق شرکت توزیع نیروی برق انجام خواهد شد تعداد پنل‌های قابل نصب در هر منطقه مشخص خواهد شد.

هنری به برگزاری همایش‌های تخصصی در حوزه توانمندسازی اشاره کرد و افزود:، اما امسال این اولین همایشی است که به صورت تخصصی در راستای موضوعات اشتغال با حضور همه دست اندرکاران حوزه اشتغال و توانمند سازی در سطح استان برگزار شده است.

هنری با بیان اینکه بیش از ۳۲ هزار نفر در صندوق‌های قرض الحسنه بسیج عضو هستند، گفت: تسهیلات بخش کوچکی از فرآیند اشتغال است و تسهیل صدور مجوز‌هایی در حوزه کسب و کار دنبال میشود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۳۰ نمایشگاه‌ها صندوق‌های قرض الحسنه مردمی به صورت بخشی، شهرستانی و استانی برگزار شده که امسال نیز برگزاری این نمایشگاه‌ها در دستور کار سازمان لست.

هنری به برگزاری همایش بزرگ جهادگران در شهریور ماه سال جاری در فردوس اشاره کرد و افزود: به مناسبت ۱۳ شهریور سالروز سفر جهادی مقام معظم رهبری در سال ۴۷ به فردوس، امسال همایش بزرگ جهادگران کشور در این شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری بزرگترین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در این همایش نیز پیش بینی شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره جهادگران آسمانی استان، گفت: نهم و دهم مرداد ماه یادواره شهدای جهادگر در قم برگزار خواهد شد و خانواده‌های شهدای جهادگر استان نیز در این یادواره حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار