همدان-فرماندار ملایر با بیان اینکه نحوه مدیریت کشور مسئله بعدی است که در این دولت مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات کشور ریشه در سوءمدیریت دارد و در داخل کشور قابل حل است.
کد خبر: ۹۴۴۷۴۶۴
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سلمان اسماعیلی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه پنجشنبه این هفته سی‌اُمین سفر استانی هیأت دولت در استان همدان رقم می‌خورد، افزود: سفرهای استانی شاخص و نمونه مردمی بودن دولت به شمار می‌رود و هر کسی در کشور ادعای انقلابی‌‌گری دارد، باید مردم‌دار باشد.

وی بیان اینکه مقرر شده در این سفر هر کدام از وزرا به عنوان نماینده رئیس جمهور به یکی از شهرستان‌ها سفر کنند، افزود: سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی روز پنجشنبه به عنوان نماینده رئیس جمهور به ملایر سفر می‌کند.

فرماندار ملایر اظهار کرد: در این سفر تلاش می‌کنیم یک اطلس جامع از مسائل شهرستان را به سمع و نظر وزیر جهاد کشاورزی برسانیم تا به عنوان نماینده هیأت دولت، گزارش کاملی از وضعیت ملایر تهیه کرده و تقدیم رئیس جمهور کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم با سرعت نجومی از مردم فاصله گرفت البته این مسئله نافی خدمات مدیران دولت‌های قبلی که به خوبی به مردم خدمت کردند، نیست.

اسماعیلی افزود: در دولت قبل با وجود بسیاری از تلاش‌ها گفتمان دولت و ایده مرکزی که بر آن استوار بود، از مردم فاصله گرفت، متأسفانه حال عمومی مردم خوب نبود و مردم خوشحال نبودند، حتی در آبان ماه سال ۹۸ یک غافلگیری بزرگ رخ داد و حاشیه‌های فراوانی به دنبال داشت و رئیس جمهور وقت آن زمان بعد از چند روز در نهایت خونسردی اعلام کرد که از این موضوع بی‌خبر بوده و خودش در صبح روز جمعه متوجه این قضیه مهم در سطح کشور شده است.

وی با بیان اینکه دولت قبل اتصالات مردمی زمان آغاز فعالیت خود را دیگر نداشت و متأسفانه در عرصه‌های مختلف مثل واردات واکسن کم کاری‌های فراوانی رخ داد، افزود: این مشکل در دولت سیزدهم رفع شده و بعد از گذشت یک سال سی‌اُمین سفر رئیس جمهور به استان‌های کشور در همدان رقم می‌خورد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه حکومت‌داری و دولت در یک کشور بدون مردم مشروعیت ندارد و دولت‌ها بدون حضور و حمایت مردم در هیچ مسیری موفق نیستند، افزود: آنچه دولت جمهوری اسلامی ایران را در بهمن ماه ۵۷ به پیروزی رساند و شکل داد «مردم» بودند.

وی با اشاره به اینکه مردمداری و ارتباط و تعامل مستقیم با مردم در سطح شهرستان ملایر نیز در قالب «میز خدمت» جزء اولویت‌های ما بوده و است، اظهار کرد: به همین منظور در محلات، مساجد، مناطق حاشیه ای و شهرها کم برخوردار با حضور معتمدین، اعضای شوراها، ائمه جماعات و مسئولان ادارات میز خدمت را برپا کردیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این میز خدمت با حضور مسئولان، مشکلات و کمبودهای محلات و مناطق بررسی می‌شود، مردم به صورت چهره به چهره با مدیران اجرایی مشکلات خود را مطرح می‌کنند و در همان جلسه به جمع‌بندی می‌رسیم و برای مشکلات راه حل درنظر می گیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه نحوه مدیریت کشور مسئله بعدی است که در این دولت مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات کشور ریشه در سوءمدیریت دارد و در داخل کشور قابل حل است.

فرماندار ملایر نمونه بارز این امر را موفقیت و بازخورد برپایی میزهای خدمت در شهرها و مناطق مختلف ملایر دانست و گفت: در همین سفرهای کوتاه داخل شهرستانی بسیاری از پروژه‌های زمین مانده که حاصل ناکارآمدی مدیران در دولت‌های قبل بوده است، با دستورات و پیگیری‌های ساده به نتیجه رسید و افتتاح شد.
وی با بیان اینکه ۱۰ درصد بودجه کشور در اختیار استانداران و فرمانداران است، افزود: مدیران باید پیگیر بودجه‌های تخصصی ملی و استانی باشند و آنها را جذب کرده و تلاش کنند شاخص‌ها، برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود را طی سه تا چهار سال آینده مدیریت خود در سطح شهرستان تدوین و مشخص کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تغییر مدیریتی در شهرستان آغاز شده است، گفت: در حال به روزرسانی تیم مدیریتی شهرستان هستیم و به زودی تغییر و تحولاتی رقم می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید آموزش تخصصی ببینند و قدرت هدایت تیم خود را داشته باشند، اظهار کرد: در همین راستا کارگاه‌های آموزشی مختلفی را برای مدیران و مجموعه ادارات در نظر گرفته‌ایم که در این زمینه می‌توان به برگزاری یک دوره برنامه‌نویسی با حضور مدیران نخبگان و کارگاه آموزشی استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه اشاره کنیم که در حال برگزاری است.

فرماندار ملایر در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه آمارهای ما درست نیست، خاطرنشان کرد: ما مناطقی در سطح شهرستان داریم که محروم هستند اما به خاطر آمارهای نادرست جزء مناطق برخوردار معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بین ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز مراجعه کنندگان به ادارات ایجاد اشتغال است، افزود: باید شاخص‌های خود را متناسب با آمارها به روزرسانی کنیم و یکی از اولویت‌های اصلی ما ایجاد اشتغال در سطح شهرستان است.

اسماعیلی از تلاش برای اشتغالزایی بیش از ۴ هزار نفر در ملایر خبر داد و گفت: اولویت دوم ما مسکن است و به همین منظور در نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند و مقرر شده است ۱۰ هزار مسکن با ساختار جدید در سطح شهرستان ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم در رشد اقتصادی هشت درصدی کشور سهم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا پایان امسال رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی را رقم بزنیم که در این راستا رفع موانع تولید و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه کاره در دستور کار ما است.

فرماندار ملایر با بیان اینکه در حال حاضر روند صنعت، معدن و کشاورزی در ملایر رو به رشد است، افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه و طرح تولیدی در سطح شهرستان در حال پیگیری است.

وی در بخش دیگری ره آورد سفر هیئت دولت و رئیس جمهور برای استان همدان و شهرستان ملایر را مثبت پیش بینی کرد و گفت: اولویت دولت در سفر ریاست جمهوری به استان همدان تأیید اعتبارات و مصوبات مربوط به پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در همین راستا سهم خوبی برای استان و شهرستان ملایر را پیش‌بینی می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در سفر هیأت دولت به استان همدان ۱۰ برابر بودجه سنواتی بودجه و اعتبار در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به طور قطع این سفرهای استانی هیأت دولت برکات و خیرات فراوانی برای مردم مناطق مختلف به همراه دارد و در همین راستا در زمینه جذب اعتبارات پروژه‌های عمرانی و جذب تسهیلات برای امور مختلف اقتصادی، اتفاقات بسیار خوبی رقم می‌خورد.

وی در ادامه با بیان اینکه در ملایر هیچ محدودیتی در زمینه پوشش افراد کم بضاعت و محروم نداریم، گفت: با تلاش و کمیته امداد و بهزیستی سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به افراد کم بضاعت تعلق گرفت، علاوه بر این اشخاصی که شرایط لازم را برای تحت پوشش قرار گرفتن در این دو نهاد حمایتی دارند، می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد و بهزیستی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند و از خدمات این نهادها استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات