خبرهای داغ:
مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی:

تشکیل زیست بوم اشتغال در خراسان جنوبی/ پرداخت ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان

شریعتی فر از تشکیل زیست بوم اشتغال در استان خبر داد و گفت: با ایجاد زیست بوم اشتغال ارتباط سازمان ها و نهادها با یکدیگر آسان‌تر و شفاف تر می شود و راحتر می توان بر اساس نیاز مناطق تسهیلات اشتغال را به آنها پرداخت کرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۴۶۷
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، شریعتی فر مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی امروز در همایش توانمند سازی تسهیلگران صندوق‌های قرض‌الحسنه جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی و مسئولین بسیج سازندگی استان، گفت: با توجه به هم افزایی که میان دولت و مجموعه بسیج و سپاه ایجاد شده می‌طلبد تا این همایش‌ها روز به روز بیشتر شود تا بتوان حداکثر بهره وری را از آنچه در حوزه اشتغال و ارائه تسهیلات در این زمینه است داشته باشیم.

وی از سازمان بسیج سازندگی به عنوان بازوی توانمند حوزه اقتصادی یاد کرد و گفت: فعالان این مجموعه به لایه‌های پنهان و مهم مسائل و مشکلات ورود پیدا می‌کنند و بدنبال رفع آن هستند.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات تکلیفی متعددی در استان در حوزه اشتغال خانگی، تبصره ۱۸، دستگاه‌های حمایتی به کار آفرینان با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مستمر اعطا می‌شود.

شریعتی فر اظهار داشت: هدف از همکاری و اعطای تسهیلات به جهادگران کمک به اشتغال تکلیفی است که بتوان آنرا در استان توسعه بدهیم.

مدیر کل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: در زمینه تبصره ۱۸ و کمک به اشتغال، تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان اعطا شده که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اعطا به متقاضیان عرصه ایجاد اشتغال و کارآفرینی است که نیازمند پایش مستمر است که تسهیلات اعطایی به نتیجه برسد.

 

وی بیان کرد: در زمینه تکمیل زنجیره ارزش رسته‌های شغلی بایستی تسهیلگران به این حوزه بپردازند که بسیار حائز اهمیت است.

 

شریعتی فر به اهلیت سنجی در اعطای تسهیلات تاکید کرد و گفت: حتما نیاز هست تا اهلیت فرد متقاضی تسهیلات تایید شود و بعد از اعطای تسهیلات و ایجاد شغل برای ادامه دار بودن آن پیگیری لازم صورت گیرد.

مدیر کل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری به اقدام خوب بسیج سازندگی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی کارآفرینان صندوق قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: بازاریابی و ایجاد نمایشگاه برای فروش محصولات تولیدی استان بسیار ارزشمند است و ما از این مهم حمایت می‌کنیم.

وی بر پیگیری و احصاء مسائل و مشکلات متقاضیان دریافت تسهیلات در زمینه مجوز تاکید کرد و افزود: از مسئولین بسیج استان درخواست دارم تا با برگزاری جلساتی با ادارات و نهاد‌های مختلف پیگیر حل این موانع شوند.

شریعتی فر با بیان اینکه زیست بوم اشتغال استان در حال تشکیل است، گفت: از مسئولین بسیج سازندگی استان درخواست همکاری و مشارکت در این زمینه را داریم چراکه با ایجاد این زیست بوم عرصه فعالیت و ارتباط نهادها و دستگاه‌ها شفاف و مشخص است و می‌توان بر اساس نیاز هر منطقه تسهیلات را پرداخت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها