خبرهای داغ:
مسئول سازمان‌بسیج رسانه خراسان‌جنوبی:

نیازمند تشکیل نهضت سواد رسانه‌ای در بحبوحه کارزار جنگ رسانه‌ای هستیم

رضایی گفت: در بحبوحه‌ی کارزار عمیق جنگ رسانه‌ای نیازمند تشکیل نهضت سواد رسانه‌ای هستیم مردم باید آموزش اولیه سواد رسانه‌ای را ببینند در غیر این صورت ما قطعا همیشه باید در موضع پدافندی آماده پاسخ‌گوی عملیات‌های دشمن باشیم.
کد خبر: ۹۴۴۷۴۷۱
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی صبح امروز چهارشنبه (۵ مرداد) گردهمایی و دوره توانمندسازی مدرسان برتر سواد رسانه استان و آغاز نهضت آموزش ۸۵هزارنفری سواد رسانه‌ای در خراسان‌جنوبی برگزار شد.

سجاد رضایی مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان در این جلسه اظهار داشت: رژیم استکباری آمریکا در کارنامه‌ی خودش یک موفقیت بزرگ ثبت کرده‌است و در مقابل یک دشمن بزرگ به نام الگوی ایرانی اسلامی مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد.

وی اضافه کرد: موفقیت بزرگ به‌زعم آمریکا نابودی اتحاد جماهیر شوروی بوده‌است و می‌خواهد براساس موفقیت بزرگ و تجربه‌ای که اندوخته است در مقابل دشمن بزرگ خود قد علم کند در تحلیل‌های راهبردی از سیاست‌های جنگ هیبریدی در مقابل اتحاد جماهیر شوروی استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه رسانه نقطه ثقل آن موفقیت بزرگ و نقطه راهبردی در مقابل نظام جمهوری اسلامی در حال پیاده‌سازی است و امروز دشمن به‌شدت در این حوزه کار می‌کند براساس همین سیاست با یک گرای جنگ هیبریدی متمرکز بر حوزه رسانه که بخش اعظم آن در اینترنت و فضای مجازی مسجل شده و ابزار آن به نسبت قبل متنوع‌تر و آسیب‌های آن پیچیده‌تر شده‌است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی ادامه داد: آمریکا سعی می‌کند در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران در جنگ رسانه‌ای صف‌آرایی کند در حوزه‌های مختلف پایگاه‌های نظامی را ایجاد کرده‌است و بر اساس همان راهبرد در حوزه رسانه و فضای مجازی فعالیت جدی می‌کند فعالان فضای مجازی می‌دانند که بی‌بی‌سی فارسی یک‌سال قبل با امروز در نوع فعالیت‌ها و تاکتیک‌ها در حوزه‌های مختلف عملکردی اش متفاوت شده‌است.

وی ابراز داشت: ایران اینترنشنال و رسانه‌های ضدانقلاب به شدت وارد فعالیت رسمی در میدان کارزار رسانه‌ای شده‌اند. از کوچک‌ترین فیلم‌ها و کلیپ‌ها در اقصی نقاط ایران و حتی محیط‌های کوچک شهری و روستایی نمی‌گذرد و خوراک رسانه‌ای برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عامه مردم استفاده می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه نقطه اصلی در مقابله با دشمن عرصه جهاد تبیین است گفت: در حوزه جنگ عظیم رسانه‌ای مهم‌ترین بخش این است که ما در میدان کارزار بتوانیم در مقابل فعالیت‌ها مبارزه کنیم و فعالیت‌های عملیاتی ما در حوزه‌های تولید محتوا و انتشار کار خود را انجام می‌دهند درحالیکه بحث مقدماتی و پیشگیری را داریم که حائز اهمیت و توجه است آحاد مردم را نسبت‌به جنگ رسانه‌ای و فضای مسموم آماده کنیم خود کنترلی و خود مدیریتی ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: همان‌طوری که در مقابله با ویروس کرونا تولید واکسن و پیشگیری در مقابل ویروس اولویت مسائل کشور محسوب می‌شد در مقابل این جنگ عظیم رسانه‌ای نیاز به واکسیناسیون عمومی، آگاه‌سازی جمعی و عملیات فراگیر در حوزه‌های مختلف برای آموزش مردم نسبت‌به سواد رسانه‌ای داریم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: اگر آحاد مردم نسبت‌به موضوع رسانه، فضای مجازی و اینترنت طرز استفاده و چگونگی برخورد با محتوی مقدمات اولیه آشنا باشند دچار نابسامانی‌ها و تلاطم‌های روانی نخواهیم بود و با کوچک‌ترین اتفاق و شایعه در بستر فضای مجازی موجی شکل می‌گیرد که قابل‌درک و تصور نیست. نیازمند نهضت همگانی در موضوع سواد رسانه‌ای هستیم که باید به‌سرعت اتفاق بیفتد.

وی متذکر شد: همان‌طور که با پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را دادند ما در بحبوحه‌ی کارزار عمیق جنگ رسانه‌ای نیازمند تشکیل نهضت سواد رسانه‌ای هستیم مردم باید آموزش اولیه سواد رسانه‌ای را ببینند در غیر این صورت ما قطعا همیشه باید در موضع پدافندی آماده پاسخ‌گوی عملیات‌های دشمن باشیم که متأسفانه گاهی خوب عمل نکردیم و هزینه دادیم.

رضایی اظهار داشت: برنامه‌ریزی فراگیر با کمک همه دستگاه‌های اجرایی نیاز امروز ما است سازمان فضای مجازی بسیج با همکاری سازمان بسیج مستضعفین این برنامه را شروع کرده و در سطح بیش‌از هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان که به‌صورت میانگین در هر پایگاه مقاومت ۸۵تا ۹۰ نفر را تحت پوشش آموزش‌های مقدماتی سواد رسانه‌ای قرار می‌دهیم و تا پایان سال به این هدف که آموزش فراگیر ۸۵هزارنفری از مردم خراسان‌جنوبی است می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: در این فضا مکمل‌هایی اضافه‌شده است از رسانه‌های جمعی، روزنامه‌ها، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، پایگاه‌های خبری، پیج‌های اینستاگرامی، صداوسیما و شبکه خاوران بهره می‌گیریم استفاده از مخاطبان در سطوح ادارات، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و همگان باید در لایه‌هایی به‌هم‌پیوسته کمک کنیم که آموزش سواد رسانه‌ای در سطح استان انجام دهیم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی افزود: قبلاً رسانه‌ها خبرساز بود سپس رسانه‌ها تغییر ساز شدند و امروز به رسانه‌های فرهنگ‌ساز تبدیل شدند که به عنوان رسانه انسان‌ساز معر فی می‌شوند که انسان را با سبک زندگی متناسب با فضای مجازی تربیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما باید رسانه دست‌ساز بشر را مدیریت کنیم تا تربیت فرزندان ما که در جامعه اسلامی رشد می‌کنند رسانه‌ها در اختیار نگیرند.

رضایی بیان کرد: مدرسان دوره‌های سواد رسانه‌ای مدرسان سازمان فضای مجازی بسیج هستند که دوره‌های تربیت مدرس را گذراندند و در دوره‌های سطوح بالاتر تربیت مدرس سواد رسانه شرکت خواهند کرد.


وی در پایان گفت: افراد، نهاد‌ها و ... که تقاضای مدرس سواد رسانه برای کلاس دارند می‌توانند از طریق معاونت آموزش دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی (نسرا) خراسان جنوبی تقاضا دهند.


انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها