مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

جمع‌آوری ۷۵۰ مدخل در دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی

سرهنگ کریمی گفت: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۵۰ مدخل در حوزه‌های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع‌آوری شده و همچنین ۲۵۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۰۷
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در آیین بازدید مسئولین استان قم از بخش‌های مختلف این اداره کل در راستای بهره‌گیری از تجربیات کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و شش هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار داشت: کنگره شهدای استان مرکزی از سال ۱۳۹۲ اقدامات اجرایی آن شروع شد که رویکردهای خدماتی، اجتماعی، محرومیت زدایی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری، عمرانی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی با حضور دستگاه‌های مختلف استان در ستاد کنگره تشکیل شد و با توجه به اینکه یکی از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه راه بود گام دوم کنگره بعد از اجلاسیه اصلی با قوت مد نظر بود.

سرهنگ کریمی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در راستای کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه های نقش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، بانوان، کودک و نوجوان، نقش استان در دفاع مقدس، سیره و فرهنگ نامه شهدا و سایر موضوعات مرتبط به چاپ رسید.

وی ادامه داد: استان مرکزی ۶۰ ماموریت مهم در دفاع مقدس انجام داده که در راستای تبیین این نقش مهم برنامه های مختلفی همچون اردوهای شهید ایزد پناه برای ۶۰ هزار دانشجو در نظر گرفته شده است. تکمیل موزه دفاع مقدس استان از اهداف مهم کنگره شهدای استان مرکزی است که به پیشرفت قابل توجهی رسیده و  تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۵۰ مدخل در حوزه های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع آوری شده و همچنین ۲۵۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری مجدداً اجلاسیه های دوم ذیل کنگره شهدای استان مرکزی آغازشده و اولین اجلاسیه تحت عنوان اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی و طلبه استان برگزار شد و پس از آن اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در حال برگزاری است در پنجم مرداد نیز یادواره شهدای شهر اراک با محوریت ۲۷۰ شهید برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار