خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار همدان:

جوانان نقش سرنوشت‌سازی در عرصه‌های مختلف کشور داشته‌اند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: جوانان از ابتدای انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس تاکنون نقش سرنوشت‌سازی در کشور داشته‌اند و امید است این راه ادامه یا
کد خبر: ۹۴۴۷۵۷۵
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار «مهدی ظفری» روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت عملیات مرصاد با حضور مردم و مسوولان سرپل ذهاب در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، افزود: در آخرین سال جنگ تحمیلی و با توجه به حمله گسترده نیروهای بعثی عراق به منطقه جنوب و به وجود آمدن شرایط مناسب برای منافقین، نیروهای این گروهک ضد انقلاب به گمان باطل خود موقعیت مناسبی را برای ایجاد فشار به ایران مهیا دیدند و در بامداد سومین روز از مرداد ماه سال ۶۷ با گذر از مرزهای بین‌المللی وارد خاک میهن اسلامی ایران شدند.

وی در ادامه گفت: با این وجود عملیات در همان روزهای نخست با مقاومت رزمندگان ارتشی و سپاهی مواجه شد و کشتی رویایی منافقینی که به خیال خود ظرف مدت زمان کوتاهی به ساحلی آرام و زیبا می‌رسند و با عبور از شهرهای غربی ایران خود را به پایتخت خواهند رساند در دومین روز حرکت در مواجهه با دلیرمردان ایران اسلامی در تنگه «چهارزبر» به گل نشست.

فرماندار سرپل‌ذهاب نیز در این مراسم گفت: در سالروز بزرگترین عملیات جنگ تحمیلی هستیم، رزمندگان بسیاری در این روز با اقتدار ایستادند، مقاومت کردند و پیروزی بزرگی برای کشورمان رقم زدند و امروزه ما وظیفه داریم این رسالت عظیم شهدا و این غیورمردانگی رزمندگان را برای نسل های جوان تبیین کنیم.

«صدرالله بابلی» افزود: امروزه واهمه دشمن از پیشرفت و قدرت کشورمان است که ریشه در جانفشانی و رشادت های رزمندگان و شهدای دوران جنگ تحمیلی دارد.

وی با بیان اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس شامل هزاران خاطرات است، گفت: عملیات مرصاد حمله نظامی یک رژیم بعثی با پشتیبانی استکبار جهانی ، بر علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی بود.

وی در ادامه هدف از حمله رژیم بعثی عراق، خیال ساقط کردن انقلاب اسلامی و تصرف بخش اعظمی از خاک ایران زمین بلاخص تهران اعلام کرد و گفت: این خیال خام با شهادت هزاران نفر از جوانان کشور و ریختن خون آنان خنثی شد.

ارسال نظرات