خبرهای داغ:
همدان- رئیس جمهور گفت: همه تلاش دولت این است که در حوزه‌های اقتصادی کار را به تمام معنا پیش برد که دست رانت‌خواران و مفسدان از کشور قطع شود.
کد خبر: ۹۴۴۷۶۶۵
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

دولت در تلاش قطع دست رانت‌خواران و مفسدان از کشور است/۴۰ هزار شغل در استان همدان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله  سیدابراهیم رئیسی در دیدار با مردم دارالمومنین استان همدان که در ورزشگاه شهید سلیمانی همدان برگزار شد، اظهار کرد: رمز مهم موفقیت مردم این شهر و دیار، ایمان، اعتقاد و باور به خدا و مجاهدت در راه حق است که وصف این استان است.

وی با بیان اینکه حقیقتا همدان مهد زنان و مردان فرهیخته‌ای است که در طول تاریخ نام‌آور شده‌اند، گفت: فقیهان، نام‌آوران و فیلسوفان چهره‌های شناخته شده این استان هستند، و نام باباطاهر، بوعلی و بزرگانی از علما و فلاسفه که نه تنها در استان بلکه در جهان موثر بودند.

آیت الله رئیسی گفت: رشادت شما رزمندگان در دوران دفاع مقدس و روزهای جنگ و دفاع مقدس یادمان نمی‌رود که چگونه مردم استان و شهر همدان دفاع کردند و فرزندان خود را به جبهه فرستادند و شهدایی که در جای جای این استان تشییع می‌شد.

وی اضافه کرد: افتخار حضور در سال‌های ۶۱ و ۶۲ در این استان را داشتم و یاد سردار همدانی، سلگی و همه سرداران و سرافرازانی را که افتخار این مرز و بوم شدند گرامی می‌داریم.

 رئیس جمهور با بیان اینکه مردم استان همدان در دفاع مقدس و در مقابل بمباران صدامیان که شبانه‌روز مردم را تهدید می‌کرد، خوش درخشیدند، گفت: رشادت مردم همدان، دشمن را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز تکلیف ما این است که در خدمت خانواده‌های شهدا و فرماندهان و همه بازماندگان دین خود را ادا کنیم، بیان کرد: امروز عرصه، عرصه ابتلا و امتحان بزرگ است، شهدا در این امتحان بزرگ‌ نمره آوردند و قبول شدند و امروز نوبت همه خدمتکاران است که در کسوت خدمتگزاری در این مرز و بوم در این امتحان بزرگ و خدمت به مردم و خسته نشدن در موارد سختی‌ها تلاش کنند.

آیت الله رئیسی افزود: امروز خداوند متعال به این کشور و این استان مهم‌ترین ظرفیت‌ها را داده که آن، زنان و مردانی هستند که پشتیبان این انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه ارادات شما به بنده و رهبری و انقلاب است، و من طلبه‌ای هستم که در خدمت مردم هستم، گفت: همه آنچه که امروز از ظرفیت‌ها می‌بینم در این کشور طی ۴۳ سال کار هم بسیار شده و شرایط امروز متفاوت شده اما با همه این تلاش‌ها باید قدردان باشیم و کارهای مهمی انجام گیرد.

* مسئولین باید مسئله بحران آب را با جدیت دنبال کنند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از جمله این مشکلات که مردم را رنج می‌دهد مسئله آب است، گفت: مسئولین باید کار را با جدیت دنبال کنند اگرچه کار با ۱۷ سال عقب ماندگی انجام شد اما قرار ما این است که خدمتگزاری کنیم و زمان را محدود کنیم و با فرهیختگان کار به لطف الهی انجام شود.

وی ابراز کرد: از مسئولین می‌خواهم کارها را انجام دهند و حداقل ظرف مدت دو ماه مسئله آب به سامان برسد؛ امروز تولید، کشاورزی و فعال بودن صنایع را معتقدیم مسئله محوری است و باید تولید رونق یابد، اگر واحدهای صنعتی نیمه تعطیل هستند باید به نوعی وارد عرصه شوند که باعث اشتغال می‌شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه کشاورزی باید فعال شود و اگر زیرساخت‌ها فعال شوند برخی از نگرانی‌های مردم حل می‌شود، بیان کرد: ایجاد ۷ هزار شغل از دستاوردهای مسئولین استانی است.

وی ادامه داد: همه بخش‌های استان برای ایجاد و فعال کردن تولید و ایجاد اشتغال در استان تلاش کنند، خط تولید افزایش یابد به نحوی مدیریت منابع آب شود و اصلاح الگوی کشت صورت گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در شورای اداری تاکید می‌کنم حداقل ۴۰ هزار شغل در استان ایجاد شود که مشکل بیکاری مردم حل شود، ادامه داد: مسئله زوج‌های جوان و دانشجویان متاهل و خانواده‌هایی که می‌خواهند فرزندان خود را به خانه بخت بفرستند، تلکیف ما در جهش مسکن است که نیاز کشور و زوج‌های جوانی است که آماده تشکیل خانواده و نگران مسکن هستند که در شورای اداری مطرح می‌شود.

*برای حل مشکل مسکن باید از خود مردم کمک بگیریم

وی افزود: با استاندار و وزیر مسکن و شهرسازی صحبت کردم تا این مشکل حل شود تا کار مسکن با خود مردم حل شود و باید در این رابطه از خود مردم کمک بگیریم چراکه جوانان تمایل دارند در ساخت مسکن کمک کنند و به ویژه در بحث اعطای تسهیلات و زمین مشکلات به زودی حل شود.

آیت الله رئیسی گفت: باور ما این است که در حوزه شهرها و بخش‌ها اراضی وجود دارد که مربوط به دولت است که مسئولین باید همت کنند؛ مسئله مسکن مهم است این مردم بزرگوار امتحان خود را پس داده و بارها ایستادگی و مجاهدت شما را دیدیم، و بدون مساعدت و همیاری مردم به جایی نمی‌رسیم.

وی بیان کرد: امروز اصلاحاتی که در حوزه اقتصادی اتفاق می‌افتد و ایستادگی شما مردم دشمن را ناکام کرده و بعداز این هم دشمن را ناکام‌تر خواهد کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: امروز عرصه خدمتگزاری برای خدمتگزاران در این استان و کشور وجود دارد که با اخلاص و مردم‌داری انجام می‌شود.

وی با بیان دیروز رهبر معظم انقلاب همه ائمه جماعات و ما را توصیه کردند به توجه به مردم و مردم‌داری، گفت: به ویژه باید به مشکل جوانان توجه شود و همواره در جلسات و شوراها به مردم‌داری تاکید کردم و توجه به نیازهای آنها که از مهم‌ترین وظایف دولت است و تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم که دولت با تمام وجود در خدمت مردم باشد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: در دنیا، سیاسیون دم از مردم می‌زنند اما امام بزرگوار ما وقتی از مردم سخن می‌گوید فرق دارد، امام(ره) و رهبری وقتی از مردم دم می‌زنند با تمام وجود به مردم اعتقاد دارند و ما هم تابع امام(ره) و رهبری و امام علی(ع) هستیم که تمام وجودشان توجه به مردم بود؛ این دولت هم مردمی است و نگاهش رفع مشکلات مردم است و همه تلاش دولت این است که در حوزه‌های اقتصادی کار را به تمام معنا پیش برد که دست رانت‌خواران، مفسدان و ... از کشور قطع شود.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان خدمتگزار دیروز در دستگاه قضا با مفسدان مبارزه می‌کردم و امروز در خدمت شما با خدای خود عهد بستم که به مشکلات رسیدگی کنم و آنچه برای ما مهم است خواست مردم و رضای آنان است که اهمیت دارد.

*همدان باید پرچم‌دار فرهنگی بماند

رئیس جمهور بیان کرد: در مسئله فرهنگی، استان همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین است و این استان باید پرچم‌دار بماند چراکه سربازان و دیندارانی داشته که به این مرز و بوم خدمت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: حفظ اصالت‌ها یکی از ضرورت‌هاهم برای مردم و هم دولتمردان است و ظرفیت‌های گردشگری برای این استان مهم است؛ رونق اقتصادِ گردشگری در استان مهم است، رونق اقتصاد روستا هرچقدر فعال‌تر شود شاهد مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها نیستیم و باید کاری کنیم که روستاییان در روستا بمانند، تسهیلات باید داد؛ اگر اقتصاد روستا فعال شد روستاییان به حاشیه شهرها نمی‌آیند؛ اقتصاد گردشگری و معدن برای این استان جزء ضروریات است.

آیت الله رئیسی در پایان ابراز کرد: امیدواریم که با فعالیت همه مجاهدان بتوانیم به عنوان یک خدمتگزار در خدمت این استان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات