بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح شبکه فاضلاب شهر زابل

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بازدید از طرح اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب شهر زابل از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه، موانع اجرایی و نیازهای طرح قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۴۷۶۸۸
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، اتابک جعفری در بدو ورود به شهر زابل از طرح اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب شهر زابل بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند عملیات اجرایی طرح اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب شهر زابل قرار گرفت.

در جریان این بازدید، "علیرضا قاسمی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان به تشریح طرح پرداخت و گفت: شبکه فاضلاب زابل به عنوان اولین طرح ملی و اولویت دار شرکت در دهه ۷۰ با توجه به نیاز شهر و معضلاتی که در آن زمان به ویژه در مواقع بارندگی به وجود می‌آمد، وارد فاز اجرا شد.

وی ریزشی بودن خاک، بالابودن تراز آب زیرزمینی و اهمیت ایجاد بستر مناسب جهت بازچرخوانی و استفاده از پساب را از مهمترین دلایل اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب زابل عنوان کرد.

به گفته قاسمی: به منظور توسعه و اصلاح شبکه قدیمی فاضلاب و مشکلاتی که بابت بهره‌برداری ایجاد کرده است، بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبارات طرح‌های عمرانی جهت تکمیل طرح کافی نیست، از برنامه‌ریزی برای اتمام این طرح از سایر منابع و ظرفیت‌ها خبر داد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تهاتر نفت، ماده ۵۶ و استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت استفاده از پساب در بخش کشاورزی و چوب‌های صنعتی از جمله برنامه‌هایی است که در صورت عملیاتی شدن می‌تواند به تسریع و تکمیل طرح در اسرع وقت کمک کند.

قاسمی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز ماده ۲۳ اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب زابل از سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور اخذ و از محل اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰ و منابع داخلی شرکت، بر اساس اولویت نقاط آسیب‌دیده ۳ کیلومتر از نقاط مربوطه اصلاح و بازسازی شد و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار