وحیدی گفت: بارندگی معمول در یزد ۴۵ میلی متر است، اما هم اکنون ۷۵ میلیمتر بارش را در برخی مناطق شاهد بودیم که از میانگین بارندگی سال بالاتر بود.
کد خبر: ۹۴۴۷۸۴۰
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، احمد وحیدی وزیر کشور در جریان بازدید از سیل بند شماره چهار یزد گفت: بارندگی اخیر در یزد به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود چرا که بارندگی معمول در یزد ۴۵ میلی متر است، اما هم اکنون ۷۵ میلیمتر بارش را در برخی مناطق شاهد بودیم که از میانگین بارندگی سال بالاتر بود.

وی افزود: استان یزد نیاز به کمک‌های بیشتری دارد و بر این اساس به یزد آمده ام تا کمک رسانی صورت گیرد. آبگرفتگی در سطح شهر وجود دارد که امکانات بسیار خوبی در راه است.

وزیر کشور اظهار داشت: وزارت نیرو به صورت مرتب پیگیر وضع است و امکانات از این وزارتخانه و همچنین سایر استان‌ها در راه است تا به محض رسیدن به به یزد، جمع آوری آب با سرعت بیشتری انجام شود.

وحیدی تأکید کرد: هم اکنون در سیل بند چهار هستیم تا به بررسی سیل بند‌ها بپردازیم که البته مشکل خاصی ندارند، ولی می‌خواهیم خیال ما نسبت به سیل بند‌ها در پرتو بارندگی‌های احتمالی راحت باشد.

وی بیان کرد: به جز یک شهروند که در بافت قدیمی قرار داشت و منزل به دلیل عدم استحکام تخریب شد و جان خود را از دست داد، تلفات دیگری نداشتیم و در شهر‌های دیگر استان هم سیل به خوبی مدیریت شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: مردم از حضور در محل‌های سیل گیر به شدت خودداری کنند تا دستگاه‌ها بتوانند مدیریت کافی و لازم را داشته باشند.

وحیدی اضافه کرد: کنترل ورود آب به داخل شهر یزد، جلوگیری از خروج آب از دیگر مسیر‌های سیل بند و سرعت بخشیدن به تخلیه آب از داخل شهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

ارسال نظرات