کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

عاشورا، شجاعت و عشق به ولایت را معنا کرد

حجت الاسلام والمسلمین زمانپور، نهضت کربلا را مظهر زیست سعادتمندانه و حیات طیبه دانست و گفت: عاشورا، شجاعت و عشق به ولایت را معنا کرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۹۶۶
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین سوگواری نخستین روز از دهه اول محرم در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، ذکر مرثیه، نوحه خوانی و سینه زنی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل زمانپور در این مراسم با تسلیت ایام حزن و اندوه اهلبیت علیهم السلام و شهات حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، با نکوهش ظهور و بروز عرفانهای کاذب و فرقه های انحرافی، به تبیین فلسفه قیام عاشورا پرداخت.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی افزود: نهضت کربلا مظهر زیست سعادتمندانه و حیات طیبه است. همه عناصر لازم برای رسیدن به کمال، زیبایی، پاکی و فضیلت های انسانی و حضور بی واسطه خدا و ارزش های والا در حادثه کربلا قابل ادراک است.

وی با اشاره به اینکه کربلا و عاشورا ابعاد ظاهری و باطنی دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران هم از عاشورا نشأت گرفته و نسیم آن عاشقان و آزادیخواهان و مظلومین را سیراب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانپور خاطرنشان کرد: عاشورا دانشگاه ایمان و عرفان و پاکی و پاک زیستن است.

وی گفت: همیشه نیازمند بازخوانی و مطالعه و مرور عاشورا هستیم و نباید به ظاهر این رویداد بزرگ اکتفا کنیم، بلکه باید با سیر در اعماق این واقعه، گوهرهای ناب آن را استخراج کنیم.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی افزود: ولایتمداری و شهادت در صورتی معنا پیدا می کند که به عاشورا وصل شود. عاشورا، شجاعت و عشق به ولایت را معنا کرد و فداشدن در راه ولی و امر به معروف و نهی از منکر و نماز را نشان داد. عاشورا، تفسیر همه زیبایی ها و خوبی ها و پاکی هاست.

وی تصریح کرد: در بحث واقعه عاشورا، اشک و گریه مقصد نیست، بلکه مقدمه ای برای گره خوردن قلبی و عاطفی با نهضت کربلاست.

گفتنی است؛ نظیر این مراسم که با زیارت عاشورا، سخنرانی و ذکر مرثیه و نوحه و سینه زنی همراه بود، در سایر رده های سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت دهه اول محرم برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار